Ako planirate da pokrenete svoj YouTube kanal ili samo želite da znate koliko Vaši omiljeni YouTuberi zarađuju, na pravom ste mestu. Ukoliko ste u potrazi za dodatnim načinima za zaradu na Vašem postojećem YouTube kanalu, biće reči i o tome. Ako očekujete da ćete dobiti odgovor na pitanja poput – kolika je zarada na YouTube-u na 1000 pregleda, onda ovaj post nije za Vas. Ne postoji način da Vam neko kaže tačnu cifru, ali možete znati okvire.
CPM ili prostim rečima, zarada na 1000 pregleda, može da varira od 0.1 do 4 eura, u zavisnosti od mnogo faktora. Ti faktori su država iz koje pregledi dolaze, tip videa, cene određenih reklama, prisustvo AdBlock-a i slično. Nakon čitanja ovog članka, dobićete približno realnu sliku o tome koliko se može zaraditi na YouTube-u. Takođe, bićete u mogućnosti da napravite predikcije za budućnost, ukoliko planirate da uložite novac i vreme u svoj kanal.
YouTube algoritam pravi razliku između video zapisa koji večno ostaje ispod 500 prikaza i videa koji ulazi u trending, konstantno dobija komentare i preglede, čak i nekoliko godina nakon što je objavljen. Drugim rečima, to je razlika između zarade od 5 centi na videu i zarađivanja stotina, odnosno hiljada eura. Ukoliko ne znate kako YouTube računa preglede, to možete pročitati u jednom od naših prethonih postova OVDE.
Da bi uopšte pričali o zaradi na YouTube-u, a da pri tom mislimo na novac koji YouTuber ili muzička zvezda dobijaju direktno od YouTube-a, neophodno je da isti bude član YouTube mreže. Većina YouTubera i muzičara koristi AdSense za naplatu svoje zarade na YouTube-u, ali to je možda i najnepovoljnija varijanta.
Naime, AdSense uzima čak 40% provizije od ukupne zarade. Na taj način, stvaralac sadržaja gubi gotovo pola onoga što zaradi. Međutim, nije moguće individualno sarađivati sa YouTube-om, već je neophodno naći pouzdanu firmu koja ima ugovor sa YT. Baš iz ovog razloga, veoma je bitno izabrati pravu firmu, koja će ponuditi najbolje uslove i ispoštovati stvaraoca.
Popularizuj.me je zvanični predstavnik najveće YouTube mreže na Balkanu i sigurno nudimo najbolje uslove i podršku tokom čitavog procesa. Ukoliko želite da postanete partner sa YouTube-om i pristupite našoj mreži, pozovite: 📞 +381640009171.
Na samom početku moramo razgraničiti jednu stvar – postoje različiti tipove zarade na YouTube-u. To koliko YouTube plaća je potpuno različita stvar od celokupne zarade koju YouTube stvaralac može da napravi. Dakle, YouTube reklame su samo jedan vid prihoda za YouTube stvaraoce.
Važno je znati da broj YouTube pregleda nije jedini faktor koji utiče na zaradu. Ono što svako treba da uradi jeste da monetizuje svoj kanal sa Google AdSense. AdSense prikazuje reklame na Vašem YouTube kanalu, a vi dobijate novac svaki put kada neko odgleda ili klikne na tu reklamu. Ovo je zapravo i najjednostavniji način zarade na YouTube-u. Neki od najpoznatijih YouTubera na svetu zarađuju između 5 i 10000$ dnevno samo od reklama na svojim kanalima.
Ovo je najbolji i najlakši način zarade ukoliko imate već izgrađen i posećen kanal. Takođe, postoji i opcija sklapanja privremene saradnje sa nekim brendom ili javnom ličnošću. To funkcioniše tako što Vam brend ili osoba plate da se njihovo ime ili proizvod na kratko pojave u videu. Ovaj tip zarade je više svojstven YouTuberima, jer je adekvatniji za kanale koji nisu isključivo pevački. Više o tome možete pročitati u drugom delu ovog posta.
Zarada je usko vezana za angažovanje gledalaca na samoj reklami, odnosno na to koliko ljudi koji gledaju video zapravo klikne na istu. Angažovanje znači kliknuti na reklamu ili je pregledati duže od 30 sekundi. YouTube reklamama se upravlja putem AdWords platforme. Oglašivači mogu da izaberu CPC (cenu po kliku) ili CPV (cenu po pregledu). Dakle, postoji dva tipa oglašavanja.
CPC je kada oglašivač odluči da plaća po kliku. Dakle, ukoliko određena ključna reč ima CPC u iznosu od 3 eura, i neko klikne na tu reklamu, oglašivač će platiti 3 eura. Ove tekstualne reklame iskaču na donjem delu ekrana tokom samog videa, a takođe se mogu pojaviti i kao iskačući prozorčići sa desne strane.
CPV je kada oglašivač plaća po broju pregleda. Jedan pregled označava da je neko reklamu pregledao duže od 30 sekundi ili polovinu cele reklame, u zavisnosti od toga šta se prvo desi. Ukoliko oglašivač odabere ovaj tip oglašavanja, gledalac će moći da klikne i 50 puta na samu reklamu, a oglašivaču to neće biti naplaćeno.
*Takođe postoje i pre-roll reklame treće partije, koje prisilljavaju korisnike da gledaju reklamu određeno vreme. Budući da ovaj tip reklame nije uvek prisutan, izostavili smo ih u osnovnoj podeli.
Dakle, oglašivači zapravo plaćaju samo kada se željena akcija dogodi na reklami. To je ujedno i glavni razlog zašto ne možemo direktno da vežemo broj pregleda i zaradu. Ukoliko video dobije 10 miliona pregleda, a niko ne odgleda ili ne klikne na reklamu, nećete zaraditi ništa.
Količina zarade drastično varira od lokacije sa koje pregledi dolaze, tipa videa i same popularnosti tog YouTube kanala, pored još nekih faktora. Na početku smo razjasnili da YouTube reklame nisu jedini vid zarade za stvaraoce na YouTube-u. Pored reklama, takođe se može zaraditi putem sponzorstava, odnosno PLAĆENIH SARADNJI. Zapravo, velika većina YouTubera i Blogera se oslanja baš na plaćene saradnje.
Ovo je ono na šta ljudi misle kad kažu da se na YouTube-u lako zarađuje velika količina novca. Istina je da je ovo dobar način da se zaradi veća suma novca za kraće vreme, ali daleko od toga da je lako. Treba izabrati pravi proizvod, stvoriti kreativan video koji će prezentovati isti na najbolji način i navesti gledaoce da ga kupe.
Ni kod plaćenih saradnji nema nekog pisanog pravila, zarada je vrlo individualna i zavisi od mnoštva faktora. Ti faktori su vrednost proizvoda koji se plasira, CTR (odnos klikova i pregleda), stopa konverzije i, naravno, od same osobe koja plasira proizvod. Kao i kod reklama, gotovo je nemoguće predvideti zaradu od plaćenog oglašavanja. Grubo govoreći, taj tip zarade može da varira od nekoliko desetina, do nekoliko stotina eura na našim prostorima.
Treba imati u vidu to da YouTuber koji se bavi recenziranjem nove tehnike, vrlo verovatno imati bolje plaćene saradnje od ostalih YouTuber-a. Samim tim što je tehnika skuplja od, recimo, kozmetičkih proizvoda. Mada, veliku ulogu igra i to koliko je sam YouTuber uspešan u poslovnim pregovorima.
Kod pevačkih kanala je situacija dosta drugačija. Budući da je njima monetizacija glavni izvor zarade kad je YouTube u pitanju, nije toliko teško zaključiti kolika je njihova zarada na YouTube-u. Javnim ličnostima je davno postalo jasno da je kupovina YouTube pregleda zapravo sastavni deo svake dobre marketinške strategije i da kupljeni pregledi mogu doneti mnoštvo prednosti koje Vam ni najbolja marketinška agencija na svetu ne može obezbediti.
Sve u svemu, zarada na YouTube-u nije laka. Trošak vremena i novca na opremu, editovanje, osvetljenje, studio ili adaptaciju sobe za snimanje i slično, nije nizak, a sam povratak investicije neće stići brzo. Ukoliko smatrate da imate potencijala za ovaj posao, krenite sa onim što imate ili pozajmite neophodno za početak. Ako zaključite da je to ono čime želite da se bavite, uložite u pomenuto i budite strpljivi. Ne očekujte previse u početku, ali ne budite skromni u svojim željama za budućnost.