YouTube premijera je nova opcija, koja pušta kreatore i gledaoce da premijerno uživaju u novom videu. Ova nova YouTube funkcionalnost bi trebalo da simulira filmsku ili serijsku premijeru, odnosno da premijerno prikaže novi muzički spot. To je zapravo mešavina live stream-a i tradicionalnog YouTube videa.
Čitava ova funkcionalnost osmišljena je da simulira TV seriju, koja već unapred ima podešeno vreme prikazivanja. Na taj način se izbegava da vam neko drugi pokvari doživljaj time što će vam, ukoliko je gledao ranije, prepričati o čemu se u određenom videu radi. Baš kao i strimovi, ovakvi videi ostaju sačuvani. Čuvaju se tako, da mogu biti gledani nakon što se premijera završi.
Ova funkcionalnost ima prilično puno smisla za YouTube, budući da oni imaju veliku tendenciju ka tome da postane platforma koja nudi sadržaj poput onog na televiziji. YouTube premijera bi mogla da izmeni čitavu dinamiku interakcije gledalaca na platformi. Premijere su tu da unaprede korisničko iskustvo, kao i da stvore još veći osećaj uživanja za stvaraoce.
Ova nova funkcionalnost radi tako što vi prvo snimite video, kao i do sad, ali sadržaj puštate uživo. Tu je i chat sa strane ekrana, kao i mogućnost primanja donacija, kao i tokom strimova. Obaveštenje da je premijera zakazana postaje vidljivo svima koji su pretplaćeni na kanal. Uz to daje gledaocima opciju da dobiju podsetnik par minuta pred samu premijeru. Youtube premijera je opcija koja dozvoljava da zakažete kada će vaš video biti premijerno pušten. Samim tim, možete i da stvorite euforiju pred puštanje u javnost.
Pre početka premijere, uvek će biti 2 minuta odbrojavanja pre nego što video počne. Ova opcija daje gledaocima dovoljno vremena da se udobno smeste i pripreme nešto od hrane za gledanje. Za razliku od strimova, ova 2 minuta uvoda neće biti prikazana na videu nakon same premijere. To je prvenstveno tako zbog muzičkih spotova, koji i sami kratko traju.
Dok video premijera traje, gledaoci su u mogućnosti da časkaju jedni sa drugima. Pored toga, mogu i da šalju donacije – baš kao i u normalnim strimovima. Ono što je zanimljivo kod premijera, jeste da onaj koji je otpremio video i dalje može da komunicira sa gledaocima u prozoru za ćaskanje, i to dok premijera traje.
Važno je znati da premijerno puštanje videa može biti urađeno samo sa desktopa. Gledaoci mogu premijerno uživati u sadržaju bez obzira na platformu (desktop, iOS, Android i sl.)
Na ovaj način stvorićete stranicu koja može da se deli sa ostalima. Samim tim, obaveštenje o premijeri će se pojaviti svima koji su pretplaćeni na kanal. Ova stranica je javna, tako da je na vama da je delite što više. Odnosno, da pokrećete konverazaciju, stvarate euforiju i promovišete premijeru!
Evo šta YouTube preporučuje:
30 minuta pred premijeru će biti poslate notifikacije da se gledaoci spreme. Nakon toga sledi odbrojavanje, koje kreće neposredno pre premijere i čim se završi, video se lansira.
Svakako se preporučuje da budete prisutni za vreme premijere. Ukoliko ste u mogućnosti, trebalo bi da učestvujete u konverzaciji u prozoru za ćaskanje. Kada se premijera završi, video će biti arhiviran kao i ostali. Zatim ga možete dodati u neku od plejlisti, podesti ga za glavni na kanalu i slično.
Kada zakazujete premijeru, povedite računa o tome da uradite sve uobičajene korake. Dodajte naslov, tagove i opis, baš kao i na normalnom video klipu. Ukoliko je format vašeg videa drugačiji ili ukoliko želite da ga dodate na plejlistu, preporučujemo da to ipak izbegnete. Držite se regularnog formatiranja. Ukoliko napravite bilo kakve izmene, to će biti vidljivo nakon premijere.
Pored svega navedenog, važno je znati da video klipovi pušteni putem funckionalnosti pod nazivom YouTube premijera, prikazuju samo realan broj pregleda. Dakle, ukoliko je video premijerno pušten, znatno je otežana kupovina YouTube pregleda za njega.
Za one koji nemaju mogućnost da koriste ovu funkcionalnost ili jednostavno ne žele, i dalje mogu nastaviti da zakazuju prikazivanje video klipa u određeno vreme. Međutim, oni se moraju osloniti na gledaoce, da se sete baš u to vreme da uđu da pogledaju.
Ukoliko vam je ovaj post bio koristan, možda će vas zanimati: