Šta je email marketing? Email marketing je zapravo korišćenje email-a kao kanal za promovisanje proizvoda ili usluga. Bolja definicija email marketinga jeste korišćenje email-a kao kanal za razvoj odnosa sa potencijalnim klijentima.
Kako bi što bolje razumeli šta je email marketing, morate znati da je to samo jedan od segmenata Internet marketinga, koji obuhvata online marketing sajtova, društvenih mreža, blogova itd. To je zapravo ista stvar kao direktna pošta, osim što se pismo, umesto preko pošte, šalje elektronskim putem.
Velika mana email marketinga jeste spam koji redovno puni naše elektronske sandučiće, odnosno inbox. Određene firme se bave prikupljanjem emailova određenih ciljnih grupa i te liste kasnije prodaju drugim firmama, koje ih kasnije koriste kao bazu klijenata za slanje promotivnih ponuda.
Sve ovo dosta iritira i kao takvo, daje email marketingu lošu reputaciju. Većina ljudi kad čuje za email marketing, pomisli na uznemiravanje. U najboljem kontekstu, email marketing dozvoljava biznisima da redovno informišu svoje klijente i da “kroje” svoje marketinške poruke baš potrebi ciljne grupe.
E mail je način razmene poruka putem elektronske pošte. Razmena se u ovom slučaju vrši između ljudi, posredstvom električnih uređaja. To mogu biti kompjuteri, telefoni, tableti, pametni satovi, ali i mnogi drugi uređaji, koji imaju opciju primanja e mail-ova.
Newsletter je alat, koji koriste pojedinci i organizacije, kako bi svoje pretplatnike na e mail listi obaveštavali o novostima i promocijama. Ovaj kanal je odličan za prodaju, jer se direktno obraćate svakom pojedincu koji je na listu pretplate.
Prilikom kreiranja email kampanje, možete ciljati određene grupe klijenata ili čak individualce. Dobar primer personalizacije je slanje emailova pojedincima su oni u kojima se nude posebne pogodnosti za rođendan kupca ili dodatni popust na određene proizvode. Recimo, kada bi restoran poslao kod za 50% popusta na glavno jelo povodom rođendana klijenta.
Email marketing pomaže biznisu da razvije i održi odnos sa klijentom tokom vremena, što će kasnije rezultirati povećanjem prodaje i broja lojalnih klijenata. Najbolji način da iskoristite email marketing jeste da sami kreirate svoje email liste, što je mnogo bolje nego da kupite gotove liste, od firmi koje se time bave.
Šta je email marketing bez dobre optimizacije za mobilne uređaje? Ništa! – Više od polovine emailova se otvara na pametnim telefonima. Vodite računa o vremenu kad šaljete email, jer ukoliko kampanju puštate rano ujutru, gotovo je sigurno da će više od 70% ciljne grupe otvoriti email na svom mobilnom telefonu.
Postoje dve velike prednosti email marketinga, a to su niska cena i lakoća sprovođenja. Email marketing je pristupačan način za promociju kompanije i njenih proizvoda ili usluga, u poređenju sa drugim tipovima marketinga. Jednostavnost podešavanja i praćenja email kampanje, čini ovaj tip marketinga idealnim za male preduzetnike.
Newsletter-i mogu biti poslati na sve adrese koje ste prikupili na svojoj listi, jer su ti korisnici na neki način potvrdili da žele da dobijaju više informacija od vas / vašeg biznisa. Ovim putem možete jednim klikom obavestiti sve iz svoje email baze o trenutnoj promociji, novostima, događajima i naravno, podsetiti ih da Vaš biznis postoji i da je možda vreme za novu kupovinu.
U periodu ekspanzije društvenih mreža u svrhe reklamiranja, email marketing i dalje drži titulu:
Velika prednost email-a nad društvenim mrežama jeste mnogo veća verovatnoća da potencijalni klijent vidi email, nego post na društvenoj mreži. Samo postavljanje nečega na društvenim mrežama ne znači da će vasa ciljna grupa to videti.
Post se možda neće pojaviti ni ukoliko platite reklamu na isti, a email će stajati u inboxu dok ne bude pročitan ili obrisan. Već smo napisali šta je e mail i šta je newsletter, te se možete vratiti ukoliko ste pomenuti deo preskočili.
Pisali smo i o savetima za izvlačenje maksimuma iz email marketinga, pa to možete pročitati ukoliko već niste. Sve u svemu, ovaj kanal nikako ne treba zanemariti ili potceniti.
Najidealnije, email marketing bi trebalo da bude rame uz rame sa društvenim mrežama. Dodavanje Like i Share dugmeta u email-ove daje klijentima dodatne načine za povezivanje sa samim brendom. Delovi pozitivnih kritika sa društvenih mreža mogu biti uključeni u email i obrnuto, preko postova na društvenim mrežama možete navoditi fanove da se pretplate na email newsletter.
Email marketing može značajno povećati Vaše prihode ukoliko sve uradite kako treba. Šta je email marketing, ako ne sjajan način da navedete ljude da posete Vaš sajt ili blog? Svi znamo da više poseta znači više prihoda. Ukoliko želite nekoga ko će profesionalno preuzeti brigu o Vašem email marketingu, na pravom ste mestu. Ukoliko ne znate šta je e mail ili kako da podesite svoju email kampanju, na raspolaganju smo.