Kada već pričamo o tome koje prednosti ima internet marketing u odnosu na tradicionalni, ne bi bilo loše da se podsetimo šta je to marketing. Marketing je sve što radite u svrhu promovisanja svog brenda, kako bi privukli kupce i klijente da kupe nešto od vas. To uključuje reklamiranje, aktivnost na društvenim mrežama, brendiranje i prodaja robe, kao i distribuciju. Srećom, sa rastom i napretkom Interneta, marketing se podelio na dve kategorije – tradicionalni i Internet marketing.
Već godinama unazad se vodi borba oko toga koji metod je bolji. Isttina je da oba tipa marketinga mogu biti korisni, pa stoga nije nužno da se opredeli samo za jedan. Ključ je u tome da donesete pametnu odluku kad je o raspodeli novčanih sredstava reč, kao i da razumete svoje ciljno tržište. Takođe, morate znati kako da doprete do svoje ciljne grupe, kao i da budete svesni prednosti i mana, koje svaki od ova dva tipa marketinga nose.
Tradicionalni marketing uključuje promotivne strategije koje su se koristile pre nastanka Interneta, ili kako se to sada kaže – offline marketing. Ovaj tip marketinga uključuje kombinaciju raznih marketinških taktika, kao što su direktna prodaja, televizija, radio, štampane reklame (magzini, kuponi u knjigama, bilbordi i sl) i promo materijale poput kataloga, flajera i brošura.
Čak i u digitalnom dobu, postoji par dobrih razloga za korišćenje marketinških strategija stare škole, uključujuči sledeće:
Koliko god tradicionalan marketing može biti efikasan, ne može biti bez mana ili ograničenja, kao što su neka od sledećih:
Internet marketing je proces promovisanja proizvoda ili usluge na Internetu. Ovaj tip marketinga nije ograničen samo na online biznise, kao što je blogerski posao ili, recimo, vlasnik Internet prodavnice. Čak i da je vaš biznis pravljenje predmeta od drveta ili izgradnja bazena, definitivno ne bi trebalo da propustite prednosti koje Internet marketing nudi.
Internet marketing koristi strategije poput kreiranja sajta, optimizacija za pretraživače (SEO), reklamni baneri, društvene mreže, plaćeno oglašavanje po kliku (PPC) i email marketing.
Internet marketing je napravio dolazak do većeg broja potencijalnih klijenata mnogo lakše i pristupačnije. Ostale prednosti uključuju:
Previše biznisa se oslanjaju samo na jedan vid marketinga, upravo verujući da je taj jedan mnogo bolji od drugog. Dok jedan metod može biti efektivan u donošenju vidljivih rezultata, to ne znači da uključivanje dodatnih opcija neće dati još bolje rezultate ili iste rezultate za manje novca. Na primer, televizijska reklama može doneti dosta rezultata, ali ista stvar se može postići na YouTube-u sa dosta manje ulaganja.
Pitanje nije zapravo koji tip marketinga je najbolji, već koji tip marketinga nudi najbolje načine za dolazak do klijenta i navodi iste na kupovinu? U oba tipa marketinga postoje šanse da ćete naći nešto što za vaš biznis radi. Kako bi pronašli dobitnu kombinaciju za svoj biznis, najbolje je da uradite istraživanje tržišta i da kreirate svoj marketinški plan.