Sa ekspanzijom interneta na Balkanu, marketing za zubarsku ordinaciju je postao sastavni deo uspešnog biznisa. Imajući u vidu konkurenciju, efikasna i dobro osmišljena marketing strategija igra ključnu ulogu u uspehu stomatološke ordinacije.
Ovaj članak će Vas provesti kroz razne marketinške strategije, posebno prilagođene za dentalnu kliniku. Primenom ovih taktika, dentalna ordinacija ili klinika može privući nove pacijente, zadržati stare i postati lider u industriji.
Zubarska ordinacija bi prvo trebalo da razmisli o Google recenzijama i SEO poziciji. Organske posete i preporuke su izuzetno važne kada je reč o industriji zdravstva. Pacijenti tragaju za ordinacijom koja pruža sigurnost i ima dobre recenzije.
Kada pacijenti vide veliki broj pozitivnih iskustava, lako im je da se i sami odluče za Vašu ordinaciju. Međutim, ukoliko neka stomatološka ordinacija ili dentalna klinika ima više negativnih recenzija, što je često slučaj, to može biti glavni razlog što pacijenti odustaju od dolaska.
Dobra zubarska ordinacija mora da uliva poverenje i da odiše profesionalizmom. Google nalog mora biti redovno ažuriran i popunjen najsvežijim informacijama. Ne dozvolite da radno vreme ne bude tačno naznačeno, pa da Vas ljudi zovu i ne dobiju odgovor. Takođe, danima kada ne radite, naznačite unapred da je ordinacija ili klinika zatvorena.
Ubacite slike svih zaposlenih, enterijera i eksterijera. Snimite 360 video i to takođe ubacite na Google biznis nalog. Precizno pozicionirajte pin i olakšajte pacijentima da Vas pronađu. Zatim, pobrinite se da imate što veći broj pozitivnih recencija. Ukoliko imate negativne Google recenzije, pobrinite se da ih nadjačate pozitivnim.
Verovatno ste već zamolili svu rodbinu i poznanike da Vam “poguraju” biznis pisanjem pozitivne recenzije. Međutim, ova industrija je izuzetno kompetitivna i neke ordinacije imaju i na hiljade utisaka. Kako da povećate broj recencija? Pa, postoji nekoliko načina.
Nakon što završite sa svakim pacijentom, ljubazno mu dajte vizit karticu i zamolite za Google recenziju. Možete osmisliti i Loyalty program, da se nakon 5 poseta ordinaciji dobija besplatno čišćenje kamenca za zuba ili neka manja popravka. Na neki veći broj poseta možete pokloniti izbeljivanje zuba. Tu akciju možete reklamirati na Google nalogu.
Nakon što iscrpite sve trikove, preostaje Vam samo kupovina Google recenzija. Neki od naših klijenata, koji su zubari, kažu da samo nezadovoljni pacijenti ostavljaju recenzije. Retko koji zadovoljan pacijent ima motiv da napiše recenziju i to je razlog zašto nam se javljaju.
Moderan i adektvano optimizovan sajt je sastavni deo dobre internet prezentacije svakog biznisa. Ukoliko nemate sajt ili imate neki zastareo, vreme je da nešto uradite po tom pitanju. WordPress teme su sjajan izbor za zubarske ordinacije, jer su jednostavne za korišćenje i ne zahtevaju znanje programskih jezika. Pored toga, teme su izuzetno pristupačne (uglavnom između 20 i 60 eura), a pomoć programera će Vam biti neophodna samo jednokratno, dok se sajt takoreći “ne stavi na noge”.
Ukoliko je Vaš sajt već dovoljno moderan, potrebno je da se pozabavite optimizacijom za pretraživače, kako bi potencijalni klijenti mogli lako da Vas pronađu. Počnite ovaj proces istraživanjem ključnih reči, kako bi ste utvrdili šta to pacijenti kucaju, kada traže stomatološke usluge. Zatim, sve termine koje smatrate relevantnim, ubacite u sadržaj sajta. To podrazumeva meta tagove, naslove, URL-ove i slično. Jako je bitno da sajt bude optimizovan za mobilne uređaje, jer broj korisnika koji internet koristi putem dekstop računara drastično opada svake godine.
Content marketing je i u dentalnoj industriji veoma važan, pa se posebno potrudite da sadržaj na sajtu bude što korisniji i kavalitetno napisan. Napravite detaljan plan sadržaja, sa recimo 100 dentanih tema, na koje ćete pisati tokom godine. To mogu biti saveti za pacijente o oralnom zdravlju, upoznavanje sa čestim dentalnim procedurama i čak video sadržaj.
Ne zaboravite da koristite pozive na akciju, u marketinškom svetu poznate kao CTA (call to action). Neka oni budu rasprostranjeni širom sajta, na svakoj stranici, kako bi vodili potencijalne pacijente da rezervišu termin ili kontaktiraju baš Vašu stomatološku ordinaciju.
Blog postovi su u ovom slučaju možda i najvažniji alat za dolazak do pacijenata. Ukoliko se potrudite, da bolje nego ostali, objasnite procedure i date sve neophodne savete, pacijenti će to sigurno znati da cene i neće imati dilemu da li da zakažu kod Vas ili kod konkurencije.
Optimizacija za pretraživače na lokalnom nivou je izuzetno bitna za stomatološke ordinacije, jer se ljudi često opredeljuju za zubara i na osnovu udaljenosti. Naime, pacijenti danas često uđu na Google mape i gledaju koje su im to zubarske ordinacije blizu, pa na osnovu prikazanih rezultata donose odluku gde će otići.
Pored preporuke, blizina je drugi faktor koji opredeljuje pacijente za određenu dentalnu kliniku ili ordinaciju. Zbog toga je važno da optimizujete svoj Google biznis profil, kao i sajt za lokalni SEO. To podrazumeva dodavanje svih relevatnih informacija, kao što su adresa, broj telefona i radno vreme.
Marketing za zubarsku ordinaciju definitivno možete raditi putem najpopularnijih društvenih mreža. Međutim, trudite se da ostanete profesionalni, jer ne vole svi pacijenti stomatologe i sestre koji se previše šale. Zdravlje je ozbiljna tema, što ne znači da tu nema mesta za humor, ali budite umereni.
Možete biti prisutni na gotovo svim kanalima. Facebook je i dalje koristan, jer ciljate i na stariju publiku. Instagram obuhvata najširu demografiju i tu definitivno treba najviše da se potrudite. Tiktok je mahom privukao mlade ljude, tako da bi bilo dobro da i tu plasirate sadržaj, jer možete dobiti pacijente za ceo životni vek.
Jedna od ideja, koju mnogi naši stomatolozi koriste, jeste saradnja sa influenserima. Naime, možete izabrati neke od uticajnih osoba sa društvenih mreža i ponuditi im besplatne dentalne usluge, u zamenu za reklamu. Neki od njih će tražiti novac, dok će neki manji pristati na kompenzaciju.
Marketing za zubarsku ordinaciju nije šala, kao što i sami vidite iz priloženog. Smatramo da je izuzetno teško napraviti bilo kakav uspeh u digitalnom svetu, ukoliko nemate osobu koja se samo time bavi. Izbor je na Vama. Možete nekom od zaposlenih uplatiti usavršavanje iz oblasti digitalnog marketinga ili zaposliti osobu koja se već time bavi. Tu imate opciju freelance marketinškog stručnjaka ili agencije.
Za koju god da se opciju odlučite, važno je da naučite da merite marketinški uspeh. To možete uraditi detaljnim analiziranjem, kako bi zaključili šta funkcioniše, a šta ne. Digitalni marketing je kompleksan, jer se stalno menja i neprestano proširuje. Ono što je pre 10 godina podrazumevao ovaj vid marketinga, danas ne može da obavlja samo jedna osoba. Međutim, sa pametno osmišljenom marketing strategijom za zubarsku ordinaciju, možete napraviti uspeh čak i sa malim budžetom. Samo krenite što pre!