Još odavno je kupovina backlinkova popularna aktivnost za popularizaciju sajtova, ali u ovom procesu se može napraviti mnogo grešaka. Kako bi ste bili sigurni da linkovi koje kupujete neće naškoditi sajtu, morate se uvertiti u njihov kvalitet. Već smo pisali o tome šta su backlinkovi, a danas saznajete i kako lako možete doći do onih kvalitetnih i time poboljšati vidljivost svog sajta.
Kupovina backlinkova je proces plaćanaj za povratu vezu sa nekog sajta, ka Vašem sajtu. Cilj ove kupovine je poboljšanje pozicije na na stranicama rezultata pretrage. Kvalitetni backlinkovi direktno utiču na bolje pozicioniranje, a o tome koliko su backlinkovi bitni za SEO smo već pisali u nekom od prethodnih članaka.
Kupci se često nadaju da će povratna veza obezbediti i povećan broj poseta na sajtu, od publike koja posećuje sajtove sa kojih linkovi vode. Međutim, ovo baš i nije slučaj. Gotovo da je zanemarljiv broj ljudi koji se opredeljuje da klikne na neki od linkova koje vidi u članku, tako da se nemojte nadati nekom znatnom povećanju broja poseta. Ukoliko ste svoju backlink strategiju dobro isplanirali i sproveli u delo, broj poseta može porasti ukoliko vaš trud i rad rezultiraju boljom pozicijom na pretraživačima.
Dakle, računica je jasna. Što više kvalitetnih backlinkova vodi do Vašeg sajta, on će biti bolje pozicioniran. Naravno, sve ovo važi ukoliko su i ostali apekti sajta, koji se tiču optimizacije, urađeni u skladu sa standardima. Pod time podrazumevamo brzinu očitavanja sajta, kvalitet sadržaja, optimaziciju svake stranice, kompresiju slika i drugo. Dobra pozicija na pretraživačima značl automatski i više poseta na sajtu, što dovodi do više prodaja i povećanja profita. Sve ovo zajedno govori u prilog važnosti backlinkova, posebno ukoliko je sajt komercijalan.
Plaćeni linkovi se najčešće odnose na one koji se kupuju novcem, ali to ne mora da bude slučaj. Neki linkovi se “plaćaju” uslugom, trampom, nekim drugim dobrima ili razmenom. Ovaj proces mora biti urađen pametno i ne tako očigledno, da ga Google i drugi pretraživači ne bi razotkrili. Zbog toga je najpametnije obratiti se proverenoj marketinškoj agenciji i obezbediti svom sajtu kvalitetne linkove, koje će ga pozicionirati na prvu stranicu pretrage.
velika većina SEO stručnjaka će vrlo verovatno biti protiv kupovine backlinkova, jer je Google, kao dominantni alat za pretragu Interneta, navodno protiv njih. Međutim, to nije tačno. Prava istina je da je kupovina backlinkova sastavni deo svake kvalitetne SEO strategije, a samim tim čine normalan deo Internet ekonomije. Kako ne bi ste naškodili svom sajtu, morate imati meru. Kupovinom na desetine linkova po stranici ćete sigurno izazvati kontraefekat.
Evo nekih konkretnih primera, koji mogu izazvati lošu reakciju od strane Google algoritma:
I ovde nije kraj. Međutim, ukoliko su linkovi, koji dolaze sa “loših” izvora označeni kao “rel=nofollow”, u tom slučaju Google možda i “zažmuri” na njih.
Od kako postoji rangiranje na pretraživačima, a ovde prvenstveno pričamo o Google-u, nastala je i priča o građenju linkova. Na samom počteku, kada je Google izumeo PageRank, odnosno rangiranje, backlinkovi su imali neverovatnu moć. Može se reći da su bili jedan od najvažnijih faktora za određivanje pozicije određenog sajta na pretraživačima.
Ljude je to navelo da smišljaju različite načine za dolazak do njih, a vrlo brzo je počela i kupovina backlinkova. Dakle, može se reći da od kako postoji Internet, postoje i backlinkovi. Njihova glavna svrha je bila i uvek će i biti da govore u korist kredibiliteta nekog sajta.
Ako ste starija garda i pamtite Internet iz vremena iz kog ga mi pamtimo, onda se sigurno sećate Yahoo direktorijuma. Čak i u to vreme backlinkovi su bili aktuelni, a govorimo o periodu kasnih 1990-ih i sredine 2000-ih. Tada je bilo prilično komplikovano objaviti svoj “biznis” na Internet nebu. Postojala je tarifa od $299 dolara za uključivanje na platformu i nisu svi bili odobravani. Međutim, ukoliko je biznis delovao legitimno, uglavnom je prolazio tu prvu proveru i bivao odobren. Iako su mnogi na taj direktorijum gledali kao na oglasnik, onima koji su se bavili SEO poslom u to vreme, bilo je jasno da je to zapravo kupovina backlinkova.
Već od sredine 2000-ih pa na ovamo biznis sa backlinkovima je doživeo neverovatan procvat. Tada su se linkovi pojavljivali u vidu banera, tekstualnih oglasa ili su bili deo futera. U to vreme su se pojavili i prvi alati za građenje linkova, koji su se zvali SENuke i SEOLinkVine. Njihov sistem rada je bio veoma jednostavan, čak i za to vreme. Oni su zapravo plasirali linkove na velike mreže blogova i time obezbeđivali klijentima backlinkove.
Sledeća era se odnosi na PBN, odnosno privatne blogerske mreže, koje su doživele ekspanziju u periodu kasnih dvehiljaditih, pa sve do neke 2012. godine. Blogovi su se udruživali sa ciljem da zarade novac od kupovine backlinkova, kako bi izmanipulisali algoritam. Neki su čak samo želeli da se međusobno uvežu, misleći da Google to neće razotkriti. Sve ovo je i razlog zašto je tako brzo došlo do kraha ovog biznis modela. Kada je Google izbacio “Penguin update” 2012. godine, svi koji su koristili ovaj sistem su osetili drastičan pad poseta i tada je zvanično došao kraj privatnim blogerskim mrežama.
Budući da svi pokušaji prevare Google algoritma padaju u vodu, jedini način za povećanje backlinkova je zapravo kupovina istih. Kvalitetan backlink sa relevantnog izvora može da uradi više za Vaš sajt na duge staze nego bilo koja reklama. Svaka vrsta plaćenog oglašavanja ima svoj rok trajanja i čim neko plati više od Vas, narušće poziciju koju planirate da održite. Na organskom tržištu nema reklama i to je više fer igra.
Ljudi kupuju backlinkove da bi ubrzali svom sajtu put do prve stranice Google pretrage ili da bi pomerili poziciju što bliže prvom mestu. Kupovina backlinkova mora biti deo svake SEO strategije savremenog doba. Baš kao i što je slučaj kod kupovine Instagram pratilaca ili Youtube pregleda, onaj ko ne kupuje mnogo zaostaje. Samim tim biznis ispašta i profit opada. To se lako može sprečiti kupovinom backlinkova.
Za razliku od svih drugih SEO tehnika, građenje linkova je zapravo jedina stvar koja se dešava prilično brzo i za kratko vreme možete videti rezultate. Da su linkovi koje ste kupili kvalitetni, povrdiće Vam bolja pozicija na stranicama rezultata pretrage ili više prodaje.
U zavisnosti od industrije u kojoj se takmičite, kao i pozicije na koju ciljate, zavisi i cena backlinkova. Ako je Vaš sajt već dobro pozicioniran i planirate to da poboljšate, moraćete da kupite jedne od najkvalitetnih linkova na tržištu i samim tim potrošite nešto više novca. Sa druge strane,a ako je Vaš sajt nov i samo želite dobar početak, ova usluga će biti izuzetno pristupačna.
Kapitalizam je na sve stavio cenu, pa se tako i kvalitetni linkovi mogu razlikovati. Iako je link kvalitetan, ukoliko dolazi sa sajta koji nije dobro pozicioniran, neće napraviti veliku razliku u pozicioniranju Vašeg sajta. Zato je neophodno obezbediti linkove sa sajtova koji su bolje rangirani od Vašeg. Tu ova priča zapravo i postaje komplikovana, jer bi se od lošijih sajtova lako nabavili linkovi.
Cena backlinkova zavisi i od samog prodavca, odnosno vlasnika sajta. Nekada vlasnici cene backlink na svom sajtu mnogo više nego što je njegova realna tržišna vrednost. Retko kada vlasnici nisu svesni da je reč o “vrednoj robi” i u 90% slučajeva znaju dobro da naplate tu uslugu. Okvirno govoreći, kupovina backlinkova počinje od 20, pa do nekih 120 eura za domaće tržište.