Kako digitalno doba napreduje i menja se, jedina stvar koja ostaje konstantna – video sadržaj će postajati sve popularniji. Osim toga, famozni YouTube lajkovi tu dobijaju još veću vrednost.
Video sadržaj je do nedavno bio u porastu, ali izgleda da ljudi nisu ni blizu da se zasite istog. Zapravo, video sadržaj će uskoro činiti čak 80% čitavog interneta. Po svemu sudeći – YouTube lajkovi, komentari i dislajkovi će određivati šta ćemo najviše gledati.
Od gledanja snimaka neodoljivih bebica koje plešu, praćenja političke scene, sada sve može da se nađe na internetu. YouTube je druga najveća platforma za pretraživanje na svetu, i to odmag iza Google-a, koji im je zapravo i “roditelj” kompanija.
Na YouTube se svakog sata ubaci preko 500 sati video materijala. Imajući u vidu tu impresivnu statistiku, gde ne znate ni kako da odaberete koji video sledeći da pogledate, kako uopšte istaći svoj sadržaj? Koliko su YouTube lajkovi zapravo bitni za trending, saznajte u nastavku teksta.
Postoje samo dva ključna faktora koji direktno utiču na YouTube trending, a to su: metadata i angažovanje publike.
Većina ljudi kada pomisli na optimizaciju videa za YouTube, prve asocijacije budu naslov, tagovi, opis, naslovna slika – metadata. Istina je da zapravo najznačajniju ulogu ima angažovanje publike. Gledaoci su ti koji odlučuju kako će se video rangirati.
Mnogo ljudi će napraviti video ili muzički spot, nabaciti neki neobavezan naslov, odraditi osnovnu optimizaciju… i na kraju se neće pojaviti u YouTube trendingu. Zbog čega se to dešava? To je zato što video metadata bude optimizovan, ali korisničko iskustvo padne u drugi plan.
Video metadata jeste bitan faktor za YouTube trending, ali pretraživači to ipak stavljaju na drugo mesto, jer nije uvek baš pouzdano. Kreatori sadržaja na YouTube-u se često služe lažnim tagovima i takozvanim “clickbait” naslovima, što dovodi do čestih zabluda pretraživača.
Čak i da kreatori sadržaja to ne rade zlonamerno, YouTuberi generalno često nisu baš najbolji u opisivanju svog videa na pravi način. Zbog toga se pretraživač više oslanja na korisničko iskustvo, kako bi utvrdio relevantnost sadržaja u određenoj kategoriji.
Kada se video indeksuje prvi put, metadata je zapravo i jedina stvar koju pretraživač ima za određivanje teme videa i njegove vrednosti. Onda kada se video objavi, YouTube je zaista dobar u zaključivanju koje klipove ljudi smatraju vrednim gledanja i u podešavanju SERP pozicije u skladu sa tim. YouTube zapravo nagrađuje onaj sadržaj koji drži gledaoce angažovanim da sprovode razne akcije (lajkovanje, komentarisanje, dislajkovanje, stavljanje u listu omiljenih, gledanje do kraja i sl).
YouTube takođe kažnjava sadržaj za koji se koriste već pomenuti “clickbait” nazivi, tako što prepozna da dosta ljudi ulazi na klipove i odustaje od gledanja već u prvih nekoliko sekundi videa. Kada je o kažnjavanju reč, YouTube to sprovodi tako što ih baca u drugi plan – ne predlaže ih kao preporučene i sprečava ulazak u trending, bez obzira na broj dislajkova, koji su na ovakvom tipu videa veoma česti. Zbog toga je veoma bitno proizvoditi sadržaj visokog kvaliteta.
Najbolji način da se dobro pozicionirate na YouTube-u generalno, jeste da optimizujete video sadržaj za ljude, a ne za robote. Razmišljajte o pretraživaču kao o grupi ljudi, a ne kao o mašini, jer su ljudi ti koji će koristiti pretraživač. Obezbedite ljudima sjajno iskustvo prilikom gledanja videa, a pretraživači će to sigurno nagraditi.
Veliku smo pažnju skrenuli na važnost korisničkog iskustva za ulazak u YouTube trending, da smo gotovo zanemarili da se i metadata računa. Evo kako ćete pravilno optimizovati svoj video za ulazak u YouTube trending:
Postoji dosta besplatnih načina za pretragu ključnih reči i stvaranje svesti o tome šta ljudi zapravo pretražuju na YouTube-u.
Google se generalno više fokusira na nameru pretraživača, nego za određene ključne reči, koje su zapravno i ukucane u prostor za pretragu. Na primer, ukoliko ukucate “Kako dobiti više pregleda na YouTube-u”, a dobijete serviran video “Kako da vaš video poraste od nula pregleda i nula pretplatnika.” “Kako dobiti više pregleda” uopšte nije u naslovu videa. Reč “pretplatnika” je u naslovu, ali to niko zapravo nije ni ukucao u pretrazi.
Google kapira da kada neko ukuca “Kako dobiti više pregleda na YouTube-u” video koji prikažu će najbolje pomoći osobi koja to pitanje postavlja. Tako da, iako određene reči nisu zaista ključne reči pretrage, Google i YouTube će znati da se video poklapa sa namerom korisnika, na osnovu njegovog pređašnjeg iskustva.
Umesto da prenatrpavate naslove ključnim rečima i opisima, samo napišite adekvatan naslov, koji ukratko predstavlja vrednost onoga što želite publici da predstavite. Stavite se u poziciju onoga ko traži odgovor na određeno pitanje i neka naslov izazove sledeću reakciju – “ovaj video će dati odgovor na sva moja pitanja i pokazati mi ono što želim da znam”.
Možete imati atraktivan naslov, privlačan tumbnail i potpuno optimizovati video relevantnim ključnim rečima. Bilo kako bilo, nijedna od ovih stvari neće osigurati da gledaoci ostanu angažovani tokom gledanja videa.
Kako bi povećali angažovanje publke, morate kreirati sadržaj koji je zaista originalan i drži pažnju. Ukoliko provedete više vremena poboljšavajući svoj sadržaj, manje ćete morati da brinete kako će se video rangirati.
Što bolje uspete da edukujete, zabavite ili informišete gledaoce, oni će više biti angažovani na vašem videu. Gledaoci će sigurno uraditi svoj deo posla, tako što će lajkovati, podeliti ili komentarisati video.
Kako pretraživač može da predvidi šta publika misli o određenom videu na YouTube-u? Pretraživač meri korisničke signale i prati njegovo iskustvo.
Trajanje gledanja videa je vreme provedeno gledajući video. Većina ljudi se slaže da to nije procentualni pokazatelj gledanosti, već da je to zapravo ukupno akumulirano vreme provedeno u gledanju videa.
Na primer, recimo da mi napravimo video koji je dugačak 10 minuta i prosečno ljudi odgledaju 50% videa. Takav video dobija prosečno trajanje gledanja videa 5 minuta. Uporedite to sa 3-minutnim videom koji publika odgleda od početka do kraja.
Sad bi verovatno pomislili, to je to, ovaj video je dobio 100% zadržavanja publike. Niko nije kliknuo okolo i prekinuo gledanje. Ovaj video je veoma vredan gledanja, morao bi nadvladati druge video klipove. Zar ne?
Ali zapravo, u praksi se ove dve stvari izjednačavaju na neočekivan način. Video od 10 minuta, koji dobije 50% zadržavanja publike će nadvladati video od 3 minuta sa 100% zadržavanja publike. Neobično, ali istinito.
Par stavri koje mogu uticati na poboljšanje trajanja gledanja videa:
Vreme trajanja sesije meri kako video doprinosi korisničkom putovanju. Kada neko gleda vaš video, da li taj neko napusti YouTube u tom momentu i na taj način okonča svoju sesiju gledanja, ili nastavi da gleda još par videa, kao rezultat gledanja baš tog određenog videa?
Objektiva YouTube-a jeste da privuče ljude da što više vremena provode na platformi, gledajući više sadržaja, a samim tim i više reklama, otkrivajući nove stvaraoce i kanale. Tako da je njima cilj da nagrade video koji im ostvari taj cilj.
Ovo je veoma važno za marketare koji se osećaju pritisnuto da privlače saobraćaj sa YouTube-a na svoj sajt. Ukoliko je svaki YouTube video kreiran sa namerom da odvuče gledaoce sa platforme i privuče ih na sajt, to će sigurno smanjiti vreme trajanja sesije i uticati na loše rangiranje videa.
Bolje rešenje je da ohrabrite gledaoce da gledaju drugi relevantan video na vašem kanalu i da ih šaljete na svoj sajt samo ukoliko je to ekstremno važno za biznis u tom momentu.
Kada ukucate određeni pojam u polje za pretragu na YouTube-u, šta dobijate? Očigledno, dobijate video, ali to nije sve. Plejliste takođe mogu da se prikazuju na YouTube rezultatima pretrage, kao i YouTube kanali.
YouTube plejliste su veoma bitne za optimizaciju vremena trajanja sesije. Evo par primera šta treba i ne treba raditi prilikom pravljenja plejliste na kanalu:
Radite | Ne radite |
---|---|
Napravite plejlistu relevantnih tema i kategorija | Ne ubacujte isti video na svaku plejlistu koju imate |
Neka plejlista bude razumne veličine: 4-6 videa | Ne pravite gigantske plejliste od 50+ videa koje niko ne može da odgleda u jednoj sesiji |
Podelite link plejliste, kako bi gledaoci koji dođu putem linka mogli da nastave da gledaju dalje | Ne delite link samo do videa |
YouTube lajkovi, komentari, fejvovi i šerovi, neće direktno uticati na rangiranje videa u pretrazi, ali hoće direktno uticati na to kako vaša publika reaguje na sadržaj.
Ove metrike možete koristiti da se informišete o tome šta da kreirate u budućnosti, odnosno na kakav sadržaj publika dobro reaguje.
Kada postavite nov video na YouTube, on dobija nalepnicu “NOVO”. Ova nalepnica ostaje tu tokom prvih nedelju dana od objavljivanja.
Tokom te prve nedelje, Google će pojačavati rangiranje videa kako bi privukao taj inicijalni saobraćaj. U prvoj nedelji Youtube zapravo prikuplja i tu najrelevantniju analitiku na osnovu korisničnog iskustva. YouTube koristi to vreme da prikupi informacije kako bi zaključio o čemu se radi u tom videu, kako ljudi reaguju na njega i koliko je zapravo vredan.
Sve do tada, metadata je sve što YouTube ima od materijala za razumevanje videa. Nakon prve nedelje, rang videa može opasti ukoliko nije izazvao dovoljno interesovanje kod gledalaca.
Ovo je zapravo i glavni razlog zašto nikako ne smete zaposliti agenciju ili individualca, koji vam garantuje da možete bilo koji video rangirati na YouTube-u za samo 24h. Ta pozicija na rezultatima pretrage nikako ne može da bude garantovana!
Pretplatnici su veoma bitni za rangiranje videa, jer oni mogu povećati vreme gledanja videa u prvih nedelju dana od objavljivanja. Jedna od najboljih stvari koje možete uraditi za pozicioniranje svog videa jeste da povećate bazu pretplatnika. Ovo daje pozitivne signale i poene koji idu u korist videu prilikom rangiranja u tokom te prve, kritične, nedelje. To može biti veoma, veoma korisno.
Krucijalan savet za siguran rast YouTube pretplatnika jeste da redovno objavljujete prema utvrđenom rasporedu, kako bi publika znala kada da se vrati na kanal, kako bi odgledala poslednji video. Idealno bi bilo ukoliko uspete da integrišete svoj kanal u njihovu nedeljnu rutinu.
Pročitajte kako da nadmudrite Instagram algoritam i kako Instagram algoritam zapravo radi, kako bi ste imali bolji nastup na ovoj društvenoj mreži. Ukoliko ste zainteresovani za rast profila, možete pročitati i 10 načina za besplatno povećanje Instagram pratilaca.
Ukoliko vam je ovaj post bio koristan, možda će vas zanimati: