Evo kako radi TikTok algoritam i kako ga možete nadmudriti da radi u vašu korist! Za razliku od YouTube i Instagram algoritma, TikTok je u potpunosti otkrio kako njegov algoritam funkcioniše.
Od hashtag-ova koje koristimo, pa preko lokacije, izbora muzike, pa čak i prvog TikTok videa koji smo ikada lajkovali. Sve to utiče na to kako radi TikTok algoritam.
Ukoliko ste već napravili svoj TikTok nalog, verovatno ste pomislili kako možete povećati broj pregleda i lajkova. Redovna aktivnost i kvalitetan sadržaj sigurno vode do uspeha na ovoj mreži, ali od kako je zavladala hiperprodukcija, trebalo bi razmisliti o kupovini TikTok pregleda i lajkova.
U ovom blog postu, nesebično ćemo podeliti sve što smo kroz par godina korišćenja o istom naučili. Otkrićemo kako radi TikTok algoritam i kako smo našim klijentima pomogli da ga nadmudre:
TikTok je podelio kako #ForYou stranica funkcioniše i kako se sadržaj na istoj personalizuje prema korisniku u javnom obraćanju. Ranije smo samo mogli da pretpostavimo da se na #ForYou stranici prikazuje sadržaj relevantan za naš profil. Znali smo i da se to zasniva na lokaciji i sličnim video sadržajima koje lajkujemo ili komentarišemo.
Sada već imamo konkretne činjenice na osnovu kojih znamo kako TikTok prikazuje sadržaj unikatan za svakog korisnika. Oni tvrde sledeće: “Sistem preporučuje sadržaj tako što kombinuje više faktora. Počevši od interesovanja koje pokaže novi korisnik, a kasnije se prilagođava i stvarima za koje ne iskaže interesovanje”.
Ti faktori uključuju sledeće:
Svaki od ovih faktora individulano biva “odmeren” od strane TikTok sistema za preporučivanje videa na #ForYou stranici. Ovo zapravo znači da je svaka For You srranica u potpunosti jedinstvena za svakog korisnika i prilagođava se isključivo njegovim interesovanjima.
Na primer, TikTok objašnjava da je jedan od značajnijih indikatora interesovanja kada korisnik odgleda video od početka do kraja. Ovaj indikator interesovanja ima mnogo veći značaj nego što je, recimo, gledalac videa u istoj državi kao i kreator sadržaja.
Uzimajući sve ove indikatore u obzir, For You stranica se onda formira na osnovu toga što korisnik lajkuje i generalno, od njegove zainteresovanosti za određenu vrstu sadržaja.
I sada, ono čuveno pitanje – “da li je potrebno da neko ima hiljade pratilaca da bi postao viralan na TikToku?” Ukratko, odgovor je NE. Sada kada znate kako radi TikTok algoritam, jasno Vam je i zašto.
TikTok je objasnio da će video verovatno dobiti više pregleda ukoliko bude postavljen na nalogu sa većim brojem pratilaca, zbog same baze pratilaca koja gleda sadržaj kreatora. Međutim, broj pratilaca i istorija viralnih video klipova ne utiče na sistem preporuke za For You stranicu.
Dakle, čak i ako imate samo par desetina pratilaca i nikad ništa niste objavili, postoji mogućnost da se baš Vaš video nađe na For You stranici.
Ukoliko ste brend, biznis ili kreator sadržaja na TikToku, velike su šanse da ćete dobiti veliki broj pregleda, lajkova i komentara. Što je više očiju uprto u vaš sadržaj, veća je prilika da stupite u kontakt sa svojom publikom i povećate vidljivost brenda.
Ključ za dobijanje više reakcija na video sadržaju je rad u skladu sa TikTok algoritmom, kako bi što više klipova završilo na For You stranici. Međutim, put do čuvene For You stranice nije lak i zapravo zahteva mnogo više truda od dodavanja #FYP u opis klipa.
Kako bi Vam pomogli da kreirate najbolji mogući sadržaj i da dobijete više vidljivosti na TikToku, nesebično delimo TOP 6 FAKTORA KOJI UTIČU NA TIKTOK ALGORITAM:
Kao što smo već pomenuli, For You stranica je mesto gde se svi kreatori nadaju da će njihov sadržaj završiti i ekvivalentan je dobitku na TikTok lutriji.
Baš zbog toga često u opisima, pa i u naslovu videa, viđamo tagove poput #ForYou, #ForYouPage i #FYP. Međutim, TikTok tvrdi da Vam to neće pomoći da sebi obezbedite mesto na čuvenoj stranici.
Kvaka je u tome što niko zapravo ne zna koji hashtagovi su najbolji za korišćenje, kako bi se stiglo na željeno mesto – For You stranicu. Ako kliknete na Discover Tab, možete naći hashtagove koji su trenutno popularni i njih bi trealo da koristite.
TikTok nam javno pruža informaciju koliko pregleda dobija koji hashtag i to je veoma korisno prilikom kreiranja strategije za svaki video. Ukoliko želimo više vidljivosti, potrebno je da koristimo hashtagove koji će nam to obezbediti.
Ono što sigurno znamo jeste da svaki izazov i svaki viralni hashtag ne bi trebalo da propustite. Važno je da se izazovima pridružite na vreme, a ne kada je trend u zalasku i svima je muka od istog. Budite brzi i kreativni, TikTok platforma će to sigurno znati da ceni.
Ukoliko se određeni izazov ili trend ne poklapa sa načelima vašeg biznisa ili ličnog brenda, onda je bolje da isti preskočite. Ne želite da izazovete negativan efekat i da se publici predstavite na način koji nije adekvatan. Radije birajte trendove i izazove koji su u skladu sa vašim brendom.
Za razliku od ultra dugačkih opisa, koji su poželjni na Instagramu i Facebooku, TikTok nije mesto gde treba pisati eseje. Sama mreža je veoma dinamična i brza, tako da živopisnim opisima tu nije mesto.
Idealan opis za TikTok video treba da bude kratak i koncizan. Poželjno je da sadrži relevantne hashtagove, kao i siže onoga što se u videu prezentuje. Imajte u vidu da je TikTok aplikacija prvenstveno namenjena mobilnim uređajima, tako da se vodite onom starom “manje je više”.
Kako bi svoje opise učinili zanimljivim za komentarisanje, formulišite ih u pitanje ili šalu. Dobar način da zainteresujete gledaoce je i snimanje iz delova, gde bi svaki deo bio poseban video klip. Samim tim bi naveli gledaoce da odu na Vaš profil i potraže ostale delove.
Održavanje komunikacije na TikToku se izuzetno isplati i nemojte propustiti priliku da se nadovežete na zanimljive komentare. Na komentare možete odgovoriti i video klipom, pa samim tim sebi obezbediti još sadržaja.
Baš kao i hashtagovi, TikTok muzika i zvukovi igraju veliku ulogu u tome da li će sadržaj biti gledan ili ne. Dobra vest: korišćenjem zvukova koji su trenutno popularni, vrlo verovatno možete obezbediti veći broj pregleda!
Za razliku od TikTok Discover tab-a, gde se nalaze aktuelni hashtagovi, do popularnih zvukova nije tako lako doći. Jedini način jeste da aktivno pratite druge kreatore i preuzimate zvukove od njih, ili da sami kreirate svoje unutar aplikacije. Sve u svemu, put do dobrih melodija nije lak, ali se oko toga zaista vredi potruditi.
Evo kako možete naći aktuelnu muziku na TikToku:
Postavljanje sadržaja kada je Vaša publika najaktivnija je jedan od najboljih načina da osigurate vidljivost. Zahvaljujući TikTok Pro nalogu, možete imati dobar uvid u analitiku.
TikTok analitika nije toliko detaljna kao na Instagramu, ali neka Vas to ne obeshrabri. Dobićete sasvim dovoljno korisnih informacija, koje će Vam pomoći da bolje razumete kada treba da postavljate sadržaj.
Nema dileme da je stil TikTok videa sasvim unikatan i da je kreativnost na prvom mestu. Ova platforma daje dovoljno prostora da predstavite sebe ili svoj brend kako god želite.
Dobra video strategija i kreativan pristup će sigurno zainteresovati publiku, koja će se vraćati na Vaš nalog sa željom da vide šta to ima novo. To je zapravo ključ uspeha na TikToku.
Razmislite koji ste to video pogledali 3 puta za redom ili na klipove koje se često vratite kako bi ih ponovo pogledali. Ovo su tipovi videa koji zaista okupiraju pažnju publike i koje TikTok algoritam najčešće nagradi.
Dinamičan video bolje prolazi kod publike, pa naše iskustvo govori da se vredi potruditi oko editovanja. Ukoliko niste vešti, možete pitati nekoga ko se bolje snalazi da Vam pokaže par “caka” ili jednostavno pogledajte YouTube tutorijale.
Lokacija na kojoj je podešen TikTok profil ima značajan uticaj. TikTok se uvek trudi da nam servira lokalno-viralan sadržaj, jer pretpostavlja da će nam se to više dopasti, jer nam je blisko.
“Lokacija je definitivno ključan faktor prilikom preporučivanja videa na For You stranici. Ovo je posebno korisno za male, lokalne biznise. TikTok algoritam daje prostora lokalnim biznisima da se istaknu, posebno ukoliko su im ciljana publika Generacija Z i Milenijalci.”
– Lindsay Ashcraft
Iako je lokacija mala promenljiva za TikTok algoritam, ne možemo poreći da korisnici često komentarišu i lajkuju sadržaj koji se plasira najbliže lokacijski od njih samih.
Kombinujući sve ove faktore i par saveta sa početka našeg posta, nadamo se da ćete uspeti da lansirate svoj sadržaj na For You stranicu. Ukoliko Vam, ipak, oko toga bude potrebna pomoć, Popularizuj.me je tu za Vas! Treba Vam pomoć da se nađete na For You page? Mi Vam tu možemo pomoći.