Želite da dobijete više pregleda na YouTube videu? To ne bi trebalo da bude teško, sa obzirom da takozvana generacija X gleda više od 1.5 biliona videa na YouTube-u svakog dana. Prosečan korisnik YouTube-a provodi više od 30 minuta u danu gledajući video sadržaj samo putem svog mobilnog uređaja.
Sa ovakvom statistikom, verovatno je frustrirajuće videti sopstveni video snimak na YouTube-u sa malim brojem pregleda. Za početak je veoma bitno da, ukoliko već ne znate, naučite kako YouTube računa preglede. Nakon što smo pokrili osnove, kreirali smo ovaj jednostavni vodič, da bi vam pomogli da lakše doprete do publike.
Pisali smo već o tome kako radi YouTube algoritam i šta sve utiče na izbacivanje najboljih i najrelevantnijih videa za gledanje. Zamislite da slepa osoba ima zadatak da kategoriše sadržaj od najboljeg ka najgorem. Zvuči teško? SEO utiče na to koji sajt će zauzeti prvo mesto na Google pretrazi. Isto tako i YouTube ima svoje načine da generiše listu najboljih i najrelevantnijih video zapisa.
Veoma je važno da naučite makar samo osnove YouTube marketinga i na taj način ćete odmah napraviti pomak u broju pregleda. Ključne reči pomažu korisnicima YouTube platforme da lakše nađu sadržaj koji traže. Veoma je bitno koje ćete ključne reči izabrati za video koji postavljate.
Kvalitetno smišljen naziv će obezbediti dovoljnu količinu relevantnih ključnih reči. Time ćete pomoći YouTube algoritmu da sortira relevatan sadržaj i da privuče i informiše korisnike o istom. Dobro izabrane ključne reči vas lako mogu dovesti u YouTube trending.
Kako bi dobili ideje za ključne reči, možete koristiti neke od osnovnih SEO metoda. Alati poput Google keyword planner ili bilo kog drugog pretraživača ključnih reči su neophodni za uspeh. Ukoliko ne želite ili nemate vremena da se bavite ovim stvarima, delegirajte ovaj deo posla profesionalcu. Bolje je ne raditi nikakav SEO, nego ga raditi sebi na štetu.
U opisu videa su ključne reči takođe od velikog značaja. Opis videa ili kako ga još nazivaju, deskripcija, je prostor koji se koristi da gledaocima bolje približi ideju videa. Takođe, tu je da pruži dodatne informacije, kao i da informiše pretraživače o čemu se radi u videu.
Ukoliko se budete angažovali oko pisanja kvalitetnih opisa ispod videa koje plasirate svojoj publici, odmah ćete primetiti CTR (click-through-rate) i samim tim rast broja pregleda. Veoma je logično. Ukoliko publici i pretraživačima olakšate da shvate o čemu se radi u videu, oni će znati šta da očekuju u istom. Samim tim i broj klikova će rasti.
YouTube video tagovi takođe pomažu algoritmu da shvati o čemu se u videu radi i šta će korisnici videti kad kliknu na video. Korišćenje tagova, uz pomoć opisa i naslova, trebalo bi da odražava suštinu videa. Akcenat je na short-tail SEO, odnosno na pozicioniranju za kraće ključne reči. Ukoliko vam je potrebna pomoć, kao što smo pomenuli gore – koristite neki od keyword planera.
Tambnejl, osnosno slika koja vizuelno predstavlja video pre nego što se klikne na njega, može učiniti čuda kada je reč o povećanju pregleda na YouTube-u. Bilo da se radi o organskog pretrazi, predloženim videima sa strane ili pojavljivanju na nekoj od društvenih mreža – ovo uvek radi.
Obavezno koristite slike visokog kvaliteta, ukoliko ispisujete tekst, potrudite se da bude vidljiv i čitak. Koristite upadljive boje, ali ne preterujte. Učite na primeru najpoznatijih domaćih i stranih YouTubera. Zapamtite da je to prikaz koji će u najvećoj meri odučiti da li će neko kliknuti na vaš video ili ne.
Opcija kartice na YouTube-u je nešto što ne bi trebalo da propustite, ukoliko želite da navedete korisnike da nastave gledanje videa sa vašeg kanala. Ova opcija vam omogućava da promovišete svoj drugi sadržaj kroz svoj video. Možete kreirati kartice koje se koriste za:
Kako bi povećali YouTube preglede, trebalo bi da koristite kartice. Tako mžete da ohrabrite gledaoce, da posete vaše najmanje gledane klipove, i da se pretplate na vaš kanal. Pratite ponašanje korisnika pomoću analitike da zaključite u kom momentu gledaoci najčešće prestaju da gledaju vaš video. Ubacite kartice odmah ispred tih mesta, kako bi se osigurali da će što više gledalaca videti iste.
YouTube analitika, koja prikazuje korisničko ponašanje, daje vam uvid u mnoge korisne podatke. Ukoliko te podatke budete redovno tumačili i mudro koristili, sigurno će doći do povećanja broja pregleda.
Završni ekrani ili završni prikazi služe da podstaknu gledaoce na interakciju, sa vašim drugim sadržajem, nakon gledanja klipa. To je prilika da sa gledaocima koji uživaju u vašem sadržaju podelite još neku korisnu informaciju. Tom prilikom možete da ih uputite na neki video, koji je usko vezan za temu upravo odgledanog, i slično.
Bilo da radite na tome da povećate broj pretplatnika ili da preporučujete neki svoj drugi video, rezultat može biti samo pozitivan. Svaki pravilno uložen trud dovodi do povećanja broja YouTube pregleda.
Kako bi dodali završne ekrane, idite u Video Manager. Kliknite EDIT, na video kom želite da dodate završni ekran, zatim END SCREENS & ANNOTATIONS. Odatle ćete moći da dodajete dodatne funkcionalnosti.
Završni ekrani su odličan način da promovišete svoj sadržaj, pre nego što YouTube algoritam “uvali” tuđi sadržaj kao predlog. To je prilika za zadržavanje korisnika na vašem kanalu i nikako ne bi trebalo da se ignoriše.
Autoplej omogućava automatsko puštanje videa, bez da korisnik klikne na isti. Ova opcija ima dobre i loše strane, jer ukoliko je omogućite, treba da znate da je mnogi korisnici smatraju iritantnom. Ukoliko su neki klipovi usko vezani ili su iz nekoliko nastavaka, onda je odlična ideja da omogućite automatsko puštanje. Međutim, trudite se da ovu opciju ne preforsirate.
Kreirajte plejliste za usko povezane klipove, kako bi gledaoci lakše mogli da isprate celu temu. Na ovaj način ćete sigurno smanjiti odliv korisnika sa vašeg kanala. Nakon što se prvi video završi, naredni klipovi će se automatski puštati redom. Ovo će sigurno obezbediti više pregleda za svaki odgledani video, jer korisnik mora da napusti plejer, da bi obustavio nastavke.
Možete kreirati liste i postaviti ih na kanal, ili ih samo kreirati za potrebe deljenja na društvene mreže. Za šta god da se odlučite, korisno ih je napraviti, jer zasigurno obezbeđuju veći broj pregleda, nego da klipovi budu van liste.
Vodite računa da ih smisleno grupišete i da povećanje broja pregleda ne bude jedini razlog što to radite. Razmislite kako ćete gledaocu olakšati i šta bi vi voleli da vidite nakon nekog od vaših klipova. Stavite se u ulogu gledaoca. Liste su veoma korisne za pevače, ukoliko žele da grupišu pesme po albumima. Takođe i za edukativan sadržaj, kao i za emisije, i ostale slične sadržaje.
Kros postovanje na različitim platformama može biti izuzetno korisno, ukoliko se to radi sa merom. To posebno daje rezultete ako je reč o YouTube klipovima, jer je jedan od najefikasnijih načina za dovlačenje saobraćaja. Možete da doprete do svoje čitave ciljne grupe, ukoliko podelite link na svoje naloge na društvenim mrežama. Možete podeliti link u vidu novog posta, staviti ga u opis profila (biografiju) ili samo pustiti plaćenu reklamu.
Važno je znati da dovlačenjem saobraćaja sa društvenih mreža na YouTube, činite sebi uslugu. Ovo se dešava, jer algoritam to registruje kao da ste VI razlog zašto korisnici dolaze na YouTube platformu i zato će vas nagraditi. Algoritam će se odužiti tako što će vam obezbediti bolji plasman na platformi i više će vas stavljati u predložene klipove.
Ukoliko nemate vremena za gubljenje, postoje i efikasniji načini za povećanje pregleda na YouTube-u. Ono što najbrže daje rezultate jeste profesionalno vođenje kampanje i kupovina YouTube pregleda.
Sticanje velikog pregleda na YouTube-u zahteva vreme i posvećenost. YouTube je velika i zahtevna platforma, tako da morate postavljati kvalitetan sadržaj i profesionalno voditi svoj nastup na istoj. Jednom kada steknete aktivnu bazu pretplatnika na kanalu, oni će sami činiti magiju kada je o pregledima reč.