Svi žele više lajkova na Instagramu. Odnos broja Instagram pratilaca i lajkova na slikama mora biti usklađen, jer disbalans budi sumnju o kupovini Instagram pratilaca. Sve što radite mora biti uverljivo. Nedovoljna aktivnost pratilaca, koja se ogleda u malom broju lajkova na Instagram slikama, lako može biti rešena.
Na instagramu postoje tri glavne metrike – broj Instagram pratilaca, broj lajkova na fotografijama i broj pregleda na video zapisima. Iako možda deluje da su poređane po važnosti, moramo Vas razuveriti. Sve tri metrike su podjednako bitne.
Kada dobijate veliki broj lajkova, Vaš Instagram post će biti visoko rangiran na vremenskoj liniji. Veći broj lajkova će takođe obezbediti bolju vidljivost budućih fotografija ili video zapisa, ali i samog Instagram profila. Instagram algoritam namerno pokazuje ljudima više onoga što žele da vide. Zainteresovanost za određenu fotografiju, algoritam tumači na dva načina:
Veći broj Instagram lajkova može obezbediti i druge prednosti, kao što su više pratilaca i poseta, jer će ljudi više posećivati Vaš profil ako im se dopada sadržaj koji delite. Ukoliko pametno planirate, Instagam lajkovi mogu postati veoma bitna komponenta celokupne Instagram strategije. Sa Vama ćemo nesebično podeliti pet sjajnih saveta za veći broj lajkova na Instagramu.
Fotografije su verovatno najbitniji deo svake Instagram strategije, pa je red da od njih i počnemo. Nije Vam neophodan profesionalni fotoaparat od nekoliko hiljada eura da bi napravili kvalitetne Instagram fotografije. Dovoljno je da imate pametni telefon novije generacije. Najbolje bi bilo da to bude iPhone, jer poseduje bolju kameru. Takođe, morate naučiti da vodite računa o osvetljenju, kao i da je glavni predmet na fotografiji u fokusu.
Kvalitetne fotografije su po prirodi privlačnije i, samim tim, obezbeđuju više lajkova na Instagramu. Kada delite fotografiju na Instagram, razmislite o tome šta inače privlači Vaše pratioce da lajkuju post. Pregledajte svoje stare postove i analizirajte ih, zaključite kakvi postovi dobijaju najveći broj lajkova.
Ukoliko je Vaš nalog nov ili niste redovno objavljivali postove, trebalo bi da bacite pogled na svoju konkurenciju i vidite šta oni postavljaju. Analizirajte njihov sadržaj i posebnu pažnju posvetite najpopularnijim fotografijama. To će Vam dati jasnu sliku o tome kakav sadržaj treba da kreirate.
Kad smo naučili da je kavlitetna fotografija osnov za više lajkova na Instagramu, vreme je da krenemo na sledeći korak, a to su opisi. Nemojte samo preleteti preko tog dela u procesu objavljivanja fotografije na Instagram. Nemojte se služiti kliše opisima, jer to sigurno neće privući pažnju drugih korisnika. Uz pomoć pravog izbora reči, tona i poruke, Vaši opisi mogu biti impresivni koliko i Vaše fotografije.
Opisi ispod fotografija Vam daju priliku da se povežete sa publikom. Možete stvoriti iščekivanje kod osoba koje Vas prate, tako da se raduju kada izbacite novi post i da zaista odvoje vreme da pročitaju ono što ste napisali. Pisanje zanimljivih opisa je veština koja se razvija vremenom. Ne odustajte ako deluje kao da Vam to baš i ne leži, već dajte sebi vremena.
Na Instagramu, više nego na bilo kojoj drugoj društvenoj mreži, svaki hashtag koji upotrebite može biti prilika za kontakt sa novom publikom. Hashtagovi zahtevaju da ih pažljivo odaberete, a evo kako to možete uraditi:
Hashtagovi mogu pomoći da postanete vidljivi većem brojem ljudi. Da bi hashtagovi imali smisla, Vaš profil mora biti podešen na javno (public). Popularni, ali istovremeno adekvatni hashtagovi, pomoći će da se Vaš sadržaj prikaže većem broju ljudi i samim tim će obezbediti više lajkova na Instagramu.
Prilikom pisanja hashtagova, obavezno obratite pažnju na izbor pravih reči. Ukoliko svaki put stavljate iste ili neadekvatne hashtagove, možete delovati očajno. Neka hashtagovi budu usko vezani za ono što je prikazano na fotografiji. Sve do 15 hashtagova je ok, ali više od toga će delovati kao spam.
Ukoliko želite da se istaknete na Instagramu, sigurno to nećete raditi preteranom aktivnošću. Sa druge strane, ne smete biti ni premalo aktivni. Idealno bi bilo da se organizujete i napravite kalendar sadržaja. To je odličan način da isplanirate kvantitet i ritam objavljivanja postova, sa ciljem da ugrabite pažnju ljudi, ali da pritom zadržite kvalitet.
Umesto da danima sedite i planirate svoje objave, angažujte profesionalce da vode Vašu kampanju na Internetu. Stručnjaci za društvene mreže koriste razne alate za zakazivanje postova, koji se plaćaju na mesečnom nivou. Angažovanjem profesionalca izbegavate dodatne troškove i čuvate dragoceno vreme. Ako se opredelite da svoje profile na društvenim mrežama vodite sami, znajte da će Vam to oduzeti mnogo vremena, energije i samim tim, novca.
Da bi imali više lajkova na Instagramu, neophodno je da povećate svoju aktivnost. Nije dovoljno samo da ulazite često, skrolujete foto i video sadržaj, kao i da listate Instagram Story-je. Morate biti aktivan gledalac. Ukoliko želite da neko lajkuje Vaš sadržaj, onda ne smete biti škrti prilikom konzumiranja tuđeg sadržaja na Instagramu.
Ako ne pratite dovoljan broj ljudi, možete se inspirisati na Explore stranici. Ta stranica je personalizovana i izlistava sadržaj kakav Vi i Vama bliski ljudi na Instagramu volite da gledate. Pronađite ono što Vam se zaista svidja i ne budete lenji da lajkovanjem ili komentarisanjem to i potvrdite. Ne moraju to biti neki dugački komentari, koji će oduzeti dosta vremena. Dovoljno je da napišete samo par smislenih reči ili da postavite neko pitanje. Drugi ljudi će videti taj komentar i možda posete Vaš profil.
Dobra praksa je da naviknete sebe da svakodnevno zapratite bar nekoliko novih naloga. To pomaže Instagramu da shvati da ste aktivan korisnik i Vaš profil će češće preporučivati za praćenje.
Ovo možda ne deluje kao neki revolucionarni savet, ali redovno postovanje na duže staze donosi najbolje rezultate. Evo kako ovaj princip tačno funkcioniše: ukoliko redovno postavljate sadržaj, to znači da konstantno doprinosite platformi i zabavljate druge korisnike. Instagram nagrađuje aktivne korisnike češćim preporučivanjem za praćenje i češćim prikazivanjem sadržaja, što rezultira većim brojem pratilaca, komentara i lajkova.
Nažalost, Instagram voli i da kažnjava svoje korisnike. Ukoliko prođe neki duži vremenski period u kom niste bili aktivni, odmah ćete primetiti pad. Dobijaćete znatno manje pratilaca na mesečnom nivou, a broj komentara i lajkova na svakoj novoj slici će biti vidno umanjen. U slučaju da često pravite duge pauze u objavljivanju sadržaja na Instagramu, može se desiti i da Vas već postojeci pratioci otprate. Kako bi umanjili šanse da se bilo šta pomenuto desi, budite redovni.
Carousel postovi su sjajan način da skrenete pažnju svojih pratilaca. Ovaj tip posta Vam daje priliku da podelite više sadržaja u jednom postu. To može biti čak i kombinacija video i foto materijala. Vodite računa da sve što stavite u jedan post zapravo čini celinu. Sadržaj poređajte taktički, kako bi naveli korisnike da što više vremena provedu listajući carousel. Što se duže korisnici zadrže na postu, to će Vam Instagram algoritam biti naklonjeniji. U slučaju da Vas to interesuje, evo još 10 saveta za nadmudrivanje algoritma.
Instagram Story je najležerniji kanal, jer sadržaj koji se tamo postavlja ima rok trajanja samo 24h. Daje Vam priliku da podelite spontane momente iz svakodnevnog života. Sadržaj koji se deli na Story-ju ne zahteva nikakvu prethodnu pripremu i najlakše ga je kreirati. Koristite i testirajte sve opcije koje Vam se nude prilikom kreiranja sadržaja za Story. Instagram nagrađuje korisnike koji redovno isprobavaju sve nove funkcionalnosti.
Od ne tako davno, postoji i opcija uključenja uživo na Instagramu. Ovo je sjajan kanal za dinamičnu komunikaciju sa pratiocima. Live nudi priliku da održite uključenje, gde pratioci postavljaju pitanja, na koja vi redom odgovarate. Važno je da Instagram Live najavite unapred putem Instagram Story-ja, kako bi ljudi, koje Vaš sadržaj interesuje, mogli da organizuju svoje vreme prema istom. Ukoliko strahujete da se neće pojaviti dovoljan broj ljudi, najavite da ćete deliti ekskluzivne informacije, te će publika imati razlog više da prisustvuje.
Neka tagovanje lokacije ne bude samo hvaljenje o mestima koje posećujete, već prilika da i drugi posetioci istih mesta mogu da Vas pronađu. Kako tagovanje lokacije ne bi izgledalo kao besramno hvaljenje, uradite to malo suptilnije.
Ukoliko probate neko izuzetno ukusno jelo, pohvalite šefa kuhinje; ako Vam se usluga nekog hotela posebno svidi, uputite javnu zahvalnicu; u slučaju da isprobate novu teretanu i budete prezadovoljni, podelite to sa svojim pratiocima. Postoji bezbroj načina da tagovanje lokacije ne izgleda kao hvaljenje, samo zahteva malo više truda. Vredi se potruditi, jer je ovo odličan način da drugi ljudi vide i lajkuju Vaše fotke.
Predočili smo Vam na desetine lako ostvarivih ideja, strategija i saveta, koje će sigurno pomoći da dobijete više lajkova na Instagramu. Budite redovni, kreativni i ne žrtvujte kvalitet zarad kvantiteta.
Najbolji način da steknete kontinuitet i održite optimalan broj lajkova i followersa jesu mesečni Instagram paketi. Mesečni paket podrazumeva neograničen broj lajkova, pregleda i komentara po objavi, uz 1000 realnih pratilaca svakog meseca.
Možda ne zarađujete direktno od Instagrama, ali je on u poslednje vreme postao lična karta svake javne ličnosti. Vaš Instagram nalog mora biti u skladu sa Vašim ličnim brendom. Ne zaboravite da Instagram sam neće uraditi baš ništa za Vas, ukoliko se sami ne potrudite. Dajte vrednost, da bi dobili nešto zauzvrat.
Srećno! 🍀