Google Ads kampanja je postala neizostavan deo ukoliko želite da se nađete u YouTube trendingu. Više nije dovoljno da imate veliki broj pretplatnika (subscribera) na kanalu, kako bi vaš sadržaj videlo dosta ljudi. Kako bi svom novom spotu ili video klipu obezbedili veliki broj pregleda, neophodno je da ispoštujete sva pravila savremenog marketinga.
Sa uloženim vremenom i novcem, ne smete čekati da drugi nađu vaš YouTube kanal. Takođe, ne čekajte ni da će svi spot videti putem društvenih mreža. Tu se podrazumeva profesionalno vođenje društvenih mreža i organizacija plaćenog oglašavanja na istim. Tu spada i kupovina YouTube pregleda, lajkova i komentara, kao i Google Ads kampanja.
Proveli ste mesece ili čak godine radeći na spotu za novu pesmu, istražujući lokacije, smišljajući ideje, pronalazeći adekvatne osobe za saradnju i na kraju, snimanja i editovanja istog. Koji je krajnji rezultat toga? Da li ste dobili spot svetskog kvaliteta sa sjajnim odazivom publike ili ste samo bacili novac? Da li ste naučili nešto iz svoje greške? Podelićemo sa vama par saveta, za koje smatramo da mogu biti korisni.
Jedno je verovati u to da kvalitet uvek nađe put do publike, ali je takođe važno i biti proaktivan prilikom pronalaska novih marketinških kanala za popularizaciju sadržaja koji stvarate. Baš kao i u životu, marketing zapravo bolje “radi” ukoliko se više kanala za promociju udruže i sinhronizuju.
Zato je veoma važno da nakon što se obezbedi pouzdan provajder za kupovinu YouTube pregleda, lajkova i komentara, kao i da u svom timu imate i pouzdane stručnjake, koji na pravi način mogu optimizovati Google Ads kampanju i promociju na društvenim mrežama.
Baš kao što uvek tvrdimo da vođenje društvenih mreža, bez obzira čime se bavite, treba prepustiti profesionalcima, kod Google Ads kampanja je to gotovo neophodno. Stvar je u tome što je reklamiranje na YouTube-u zapravo drastično različito od puštanja PPC (pay per click) ili kampanja na društvenim mrežama. Postoje određene zabrane i ograničenja, kao i gomila raznih opcija na platformi, tako da će vam barem osnovno znanje biti neophodno za snalaženje.
Čak i ukoliko uspete da se snađete i nekako kreirate Google Ads kampanju, velika je verovatnoća da ista neće biti odobrena ili da ćete istrošiti sav budžet u jednom danu. Manje opasan, a opet veoma verovatan ishod, jeste da pustite kampanju i neadekvatno potrošite budžet zbog toga što je sama Google Ads kampanja loše optimizovana. Sve u svemu, ukoliko želite da sačuvate novac i živce, angažujte profesionalca da odradi to za vas.
U januaru 2017, Google je najavio značajne promene na AdWords platformi. Te promene uglavnom su vezane za povećanje broja pregleda na YouTube-u. Ovo je prvenstveno fokusirano na mobilne uređaje, jer više od pola korisnika YouTuba upravo tako konzumira sadržaj. Među svim tim promenama koje se 2017. donela u svetu plaćenog oglašavanja, najznačajnija stvar je bilo to da marketari dobijaju mogućnost da targetuju gledaoce na osnovu njihove Google istorije pretrage.
Marketari su od tog momenta dobili mogućnost da ciljano plasiraju reklame ljudima koji su nedavno pretraživali određeni proizvod ili uslugu koju reklamiraju. Samim tim, ukoliko gledaocu poslužimo ono što je nedavno tražio, mnogo je veća verovatnoća da će kliknuti na reklamu / odgledati video do kraja / kupiti proizvod.
Postoje tri glavna tipa video reklama kada se podešava Google Ads kampanja, u koju možete uložiti svoj novac za YouTube: TrueView, Preroll, and Bumpers.
TrueView reklame su taj standardni tip video reklame na YouTube-u, koje već svi sigurno prepoznajete. Marketari plaćaju za TrueViews reklame onda kada gledaoci pogledaju ili interaktuju sa reklamom koju plasiraju, recimo tako što kliknu poziv na akciju (CTA).
Marketari će platiti reklamu samo kada korisnik odgeda minimalno 30 sekundi reklame ili ceo video, ili ukoliko ostvari interackiju sa sadržajem. YouTube zahteva da TrueView reklame koje se mogu preskočiti budu dužine između 12 sekundi i 6 minuta, a da one koje se ne mogu preskočiti budu između 15 i 20 sekundi dugačke.
U okviru TrueView kampanje postoje dva tipa reklame, na osnovu kojih možete optimizovati svoj YouTube kanal:
Video Discovery Ads se pojavljuju samo na početnoj strani YouTube-a, na stranicama pretrage i kao preporučeni video sa strane. Ove reklame se pojavljuju nakon što obavite pretragu na YouTube-u.
Kada korisnik klikne na reklamu, video koji je postavljen da klik do njega vodi, pojaviće se sa desne strane videa do kog je došao putem ciljane pretrage. To što se pojavi, u marketingu se naziva “companion banner”.
TrueView In-Stream reklame se puštaju pre nego što neko odgleda video koji je odabrao na YouTube-u. Gledaoci nekad imaju opciju da prekoče reklamu nakon što odgledaju prvih 5 sekundi iste. Takođe, možete ih navesti da se puštaju bilo gde u okviry Google Display mreže (GDN) ili na sajtovima kupljenim od strane Google video reklamnog prostora.
In-Stream reklame dozvoljavaju marketarima da prilagode video reklame različitim pozivima na akciju (klikni ovde, pogledaj video i sl.), kao i da plasiraju deo teksta koji će ići preko videa, kako bi povećali šanse da se ostvari interakcija.
TrueView video kampanje mogu uključivati ljude, dijaloge, kao i muziku koja je tu sa dozvolom. Nije preporučljivo da se tipična reklama pusti kroz YouTube. Ljudi su prezasićeni tim tradicionalnim reklamama i malo je verovatno da će interaktovati sa istom. Budući da ovaj tip videa može da se preskoči, morate dati publici razlog da nastave da gledaju isti.
Umesto toga, vreme predviđeno za reklamu iskoristite da ispričate priču. Ljudi vole da vide studije slučaja onih koji su mučili muku sa nečim, da se sa tom pričom mogu poistovetiti. Emocija koju izazovete u onima koji gledaju sadržaj, može stvoriti dubok odnos sa brendom koji gradite.
Kroz TrueView reklame, marketari mogu prikupiti gomilu informacija vezano za performanse reklama za optimizaciju i u svrhe testiranja. Koristeći Google Ads kampanje, administratori YouTube naloga mogu prikupiti informacije putem prikupljenih pregleda na video sadržaju, delimične preglede, načine dolaska do sadržaja, broj klikova i slično. Sve te informacije pomažu marketarima da bolje razumeju čitavu vrednost video reklame. Aanalitika zapravo govori marketarima kako da rasporede budžet za istu.
Neke In-Stream reklame nemaju mogućnost preskakanja i mogu se puštati pre, tokom ili nakon glavnog videa. Taj tip reklame se zove Preroll Ad. Reklame ovog tipa mogu trajati izmežu 15 i 20 sekundi.
Preroll reklame daju isto toliko slobode kao TrueView reklame. Ovaj tip reklame može uključivati ljude, dijaloge i audio zapise. Mogu uključivati i druge elemente, za koje smatrate da mogu predstavljati vas ili vaš brend u 15-20 sekundi.
Pošto se preroll reklame ne mogu preskočiti, ovaj tip treklama je najbolje kreirati sa veoma dobrim pozivom na akciju, tako da možete optimizovati panju koju imate od gledalaca. Drugim rečima, ohrabrite gledaoce da kliknu na vašu reklamu i dobiju nešto zauzvrat. Ukoliko ste upravo lansirali novi proizvod ili promovišete koncert / događaj – Preroll reklame u okviru Google Ads kampanje su idealne za to.
Imajte u vidu da YouTube zapravo prodaje video prostor za Preroll reklame na bazi PPC (pay-per-click) odnosno, plaćanje po kliku. Potrudite se da ukoliko već plaćate za svaki klik, da kampanja bude dobro optimizovana i zaista vredna kliktanja. Nije cilj samo namamiti gledaoca da klikne, već da ostvari željenu konverziju.
Bumpers (bamperi) su treći i najkraći tip YouTube video reklama koje su na raspolaganju. Na samo 6 sekundi po bamperu, ove reklamne tačke se puštaju pre izabranog videa od strane gledaoca.
Bamper video reklame očigledno ne mogu dočarati neku posebnu priču u tih 6 sekundi koliko traju. Njihova uloga je najefektivnija kada se radi o velikim video kampanjama. Tu obično budu deo celokupne marketinške strategije ili za promociju događaja / proizvoda. Vodite računa da pametno iskoristite tih 6 sekundi i uključite samo one komponente brenda, koje želite da vaša publika zapamti.
Kao što konstantno ponavljamo, video sadržaj je opasno zavladao internetom i to se neće promeniti u skorije vreme. Video sadržaj mora postati deo vaše marketinške strategije, ukoliko to već nije. Ukoliko jeste, neka video postane najveći deo sadržaja koji kreirate.
Cela ova priča sa Google Ads kampanjama postala je ozbiljna od momenta kad je nastala mogućnost ciljanog plasiranja reklama korisnicima prema istoriji pretrage. YouTube reklame su postale ciljanije nego ikad, a konkurencija još uvek nije postala toliko da se ne možete istaknuti. U marketingu je često sve pitanje adekvatnog momenta za delovanje, stoga, ne propustite poslednji voz.
Ukoliko vam je ovaj post bio koristan, možda će vas zanimati: