Pošto smo razjasnili šta su backlinkovi, vreme je da svi shvate koliko su backlinkovi bitni za SEO. U nekom od prethodnih postova smo odgovorili na pitanje šta je seo, a naša današnja tema je upravo važnost povratnih veza za pozicioniranje na pretraživačima.
Backlinkovi su bitni za SEO, ako ne i najbitniji, jer povratne veze koje vode ka našem sajtu, govore u korist kredibiliteta i kvaliteta sadržaja. Čim do nekog sajta vodi veliki broj linkova, to nam potvrđuje da se radi o autoritativnom sajtu, čiji sadržaj daje vrednost korisniku.
Ukoliko ste dobro uradili content marketing na svom sajtu, vrlo verovatno imate neku količinu backlinkova. Međutim, zbog hiperprodukcije sadržaja na Internetu, neretko se desi da kvalitetan sadržaj ni ne stigne na prvu stranu Google pretrage. Kako to rešiti?
Pre svega, važno je da Vaš sajt bude indeksiran, odnosno da Gugl bude svestan njegovog postojanja. To možete uraditi preko Google Search Console. Ukoliko vidite da je sajt, kao i svaka druga pojedinačna stranica indeksirana, na dobrom ste putu. Ukoliko nije, zatražite indeksiranje od Google-a. Ovo je prilično jednostavno i potpuno besplatno.
O važnosti backlinkova se nedovoljno govori. Izuzetno je retko da se sajt, čak i na našim prostorima, visoko pozicionira bez značajnog broja backlinkova. U zavisnosti od industrije i konkurencije koja u istoj vlada, ove brojke mogu varirati od svega par, pa i do nekoliko hiljada.
Kada radite uporednu analizu sa drugim sajtovima, izuzetno je važno da svoj sajt poredite u kategoriji kojoj pripada. Pod tim mislimo da obavezno izuzmete visokoautoritativne domene, poput Wikipedia, Tripadvisor i slično. Takvi sajtovi su globalno poznati, sa izuzetno velikom količinom kvalitetnog sadržaja i još većim brojem backlinkova.
Ukoliko želite da poboljšate poziciju svog sajta na Google pretrazi, pozabavite se povećanjem broja linkova koji vode do Vašeg sajta. Backlinkovi su bitni za SEO, odnosno za pozicioniranje, jer jedan od glavnih parametara koje Google alogritam uzima u razmatranje prilikom sortiranja liste.
Kada Vaš sajt ima veliki broj linkova, koji dolaze od relevantnih izvora, mesto na prvoj stranici Google pretrage je skoro pa zagarantovano. Važno je da sajtovi, sa kojih linkovi vode do Vašeg sajta, budu kvalitetni. A, šta je to kvalitetan sajt? To je lako proceniti.
Pogledajte u kakvom je stanju sajt sa kog dolazi link. Da li redovno objavljuju blog postove? Da li je dizajn sajta moderan i svi linkovi na koje kliknete vode gde treba? Ukoliko su odgovori na prethodna pitanja pozitivni, i ako je sajt iz neke industrije srodne Vašoj, ili čak iste, onda je verovatno reč o kvalitetnom sajtu.
Ovakav tip backlinkova Google najviše vrednuje i nagrađuje laskavom pozicijom na stranicama rezultata pretrage. Recimo, ukoliko je Vaš biznis turistička agencija, idealan tip sajta za backlink je bloger, koji piše o putovanjima.
Već smo pomenuli da se indeksiranje može zahtevati putem Google Search Console, ali kako se neke stranice indeksiraju bez toga? Najčešće to bude putem backlinkova. Dakle, ukoliko autoritativan sajt objavi link ka nekoj novoj stranici na Vašem sajtu, Google tako dobija informaciju o njenom postojanju.
Zbog ovoga je važno razviti i strategiju za povezivanje unutrašnjih linkova, odnosno interlinking. Kada Google prati određen link, on pregleda sve stranice koje su povezane sa tim linkom. Ovo ne znači da treba da ubacujete linkove gde god stignete, već to mora biti urađeno planski. Ukoliko to ne umete da uradite sami, najbolje je da angažujete SEO stručnjaka.
Dobro postavljena strategija internih linkova pomaže Google-u i da shvati strukturu samog sajta. Dakle, Google roboti prvo pretražuju sajt, a zatim indeksiraju određene stranice. Što više signala Google dobije da dođe da pregleda stranicu, veća je šansa da se neka od stranica sa tog sajta pojavi na stranicama rezultata pretrage.
Referali, odnosno posredni saobraćaj, jeste onaj saobraćaj, koji dolazi od ljudi koji posete Vaš sajt putem nekog drugog sajta. Ovi posetioci, dakle, prvo posete tuđi sajt, a onda dođu na Vaš preko tog sajta, bez korišćenja Google pretrage. Oni dolaze posredstvom drugih sajtova i zato se zovu referali.
Ovaj termin Vam je možda i poznat, ukoliko ste upućeni u korišćenje Google Analitike. Ako Vam je to nepoznato, navešćemo Vam neke od prenosti koje nosi ovakav tip sadržaja:
Glavna prednost backlinkova nije pozicioniranje na Google pretrazi, već povećanje prodaje. Poboljšanje poslovanja je cilj oglašavanja svakog brenda na Internetu. Zbog toga je važno angažovati se oko prikupljanja kvalitetnih backlinkova.
Kako bi ste proverili svoj referal saobraćaj, morate povezati Google Analitiku sa svojim sajtom. U okviru polja “Acquisition” > “All Traffic” > “Referrals”, naći ćete metriku koja Vas interesuje.
Munjeviti razvoj interneta gotovo svaki mesec iznedri po jedan novi tip backlinkova. Međutim, mi se držimo samo onih najbitnijih, prateći sve trendove u industriji. Nove mreže donose čak i nova zanimanja, a o tome pročitajte više u tipovima backlinkova ispod.
Po samom broju različitih vrsta ovih povratnih veza, verovatno zaključujete koliko su backlinkovi bitni za SEO. Optimizacija na pretraživačima je važan kanal prodaje za gotovo svaki biznis. Sve što donosi nove kupce jednom biznisu, je stvar vredna truda.
Ovo su zapravo oni standardni backlinovi, na koje pomislimo kad to izgovorimo. Oni nemaju nikakve dodatne atribute i govore Google-u da prenosi autiritet na sajt do kog link vodi.
Ukoliko se razumete, bar površno u programiranje, znaćete da follow linkovi ne nose oznaku “follow”. Oni se po automatizmu smatraju kao “dofollow” linkovi, osim ako je drugačije naznačeno.
Ukoliko navodite neki link, ali iz nekog razloga ne želite da vodite svoje čitaoce na njega, možete upotrebiti nofollow link. Kao što i sama reč kaže, ovaj tip linka samo stoji, ali ne prenosi autoritet na drugi sajt.
Na primer, ukoliko želite da pomenete sajt neke svoje konkurencije, ali ne želite da im preusmerite saobraćaj, idealna je prilika za nofollow. Ovakvi linkovi nose atribut “nofollow”, koji se u kodu prepoznaje kao rel=”nofollow”.
Putem ovog atributa oni obaveštavaju Google i druge pretraživaće da ne treba da prenose nikakav autoritet. Međutim, imajte na umu da Google ovaj atribut tretira samo kao predlog, a ne kao naredbu. Tako da je odluka na samom pretraživaču da li će prenositi autoritet ili ne.
Ovo su lako prepoznatljivi plaćeni linkovi, koji najčešće reklamiraju neku uslugu ili proizvod. Recimo, ukoliko na sajtu blogera za putovanja ugledate link, koji vodi na neku primamljivu ponudu turističke agencije – vrlo verovatno je reč o plaćenom backlinku.
Pod ovom vrstom smatramo one prirodno postavljene, a ne one plaćene. Ovakvi linkovi se zarađuju isključivo kvalitetnim sadržajem, koji portali ili editorijali dalje podele sa svojim čitaocima.
Da bi ste zaslužili ovaj tip backlinkova, morate biti kvalitetan izvor. Ovakve linkove Google izuzetno vrednuje i nagrađuje, jer je prilično teško doći do istih. Autoritativni portali ne žele tek tako da dele backlinkove, tako da ukoliko do istih dođete, onda sigurno nešto radite kako treba.
Ovaj tip linkova spada u tu novu struju, koja je došla sa pojavom novijih društvenih mreža. Odnosi se na linkove, generisane od strane korisnika. Nekada davno, kad je bloging bio u ekspanziji, bile su popularne recenzije raznih proizvoda. Može se reći da su to začetnice ovog tipa backlinkova.
Danas se to uglavnom odnosi na video sadržaj, koji korisnici snime (za novac ili kompenzaciju) i onda to plasiraju svojoj publici. Recimo, ukoliko ste Vi vešti sa snimanjem i montažom TikTok videa, možete kreirati UCG backlikove za razne sajtove.
Sad kad znate koliko su backlinkovi bitni za SEO i generalno biznis, vreme je da se pozabavite istim! Ukoliko ne znate kako, Popularizuj.me nudi uslugu kupovine kvalitetnih backlinkova.