Kako verifikovati Instagram nalog je goruće pitanje u, ne samo poslednjih par meseci, već par godina. Budući da popularnost plavog znaka, koji označava verifikovan Instagram nalog, rapidno raste i nema nameru da stane, rešićemo misteriju zvanu “kako verifikovati Instagram” pomoću veoma jednostavnih 10 saveta.
Pisali smo već o tome kako možete podneti zahtev za Instagram verifikaciju, ali ne i o tome šta ukoliko budete odbijeni. Tu dolazi teži deo, jer neki od koraka niste ispratili kako treba ili ne ispunjavate sve zahteve. Instagram je tu prilično jasan: “podnošenje zahteva za verifikaciju ne garantuje da će nalog biti verifikovan”. Ukoliko ste došli u ovu situaciju, verovatno vam je već jasno zašto se toliko ljudi pita kako verifikovati Instagram.
Ukoliko slanje zahteva nije rezultiralo verifikacijom, ne očajavajte. Dajte sebi vremena da razmotrite potencijalne greške i poradite na njima. Navodimo nekoliko korisnih saveta, šta treba da radite, a šta da izbegavate kako bi u bliskoj budućnosti zahtev za verifikaciju uspešno prošao.
Lepo sročena biografija na profilo je jedna od prvih stavki preko kojih Instagram prelazi prilikom revizije zahteva za verifikaciju. Vodite računa o tome da biografija deluje uredno, da ne bude pretrpana nepotrebnim emotikonima, neka sve informacije budu relevantne, objektivno opišite sebe ili svoj biznis.
Budite iskreni prema sebi u svim segmentima koji vode do verifikacije Instagram naloga. Koristite svoje pravo pravcato ime i stavite sebe u kategoriju u koju zaista i pripadate. Ne muljajte sa dokumentima, već priložite ono što je zaista vaše i potvrdite identitet.
Ovo bi trebalo da bude očigledno. Navodimo to samo u slučaju da verujete da možete “prevariti sistem” u procesu verifikacije. Ne budite suludi, Instagram 100x više pažnje obraća na naloge koji su u procesu verifikacije. Ukoliko vam je, tu i tamo, neka sitna malverzacija i umela da uspe, ovo nije momenat da na to računate.
Koliko je ova situacija važna, povrđuje i sam Instagram: “Ukoliko dostavite lažni dokument ili neistinitu informaciju tokom procesa verifikacije, uklonićemo plavi znak i ako zaključimo da je potrebno – otići korak dalje i obrisati nalog.” Nemojte se šaliti, višegodišnji trud može pasti u vodu zbog nestrpljivosti i pohlepe. Budite strpljivi i uporni.
Važno je znati da radnici Instagrama ručno pregledaju zahteve za verifikaciju. Jedan od faktora koji NAJVIŠE utiče na to da li će neki nalog biti verifikovan jeste prisutnost u medijima. Ali kako postati više prisutan na portalima i generalno u online medijima?
Ukoliko imate kontakte, zamolite ih da vam posvete posebnu pažnju nekoliko meseci pre slanja zahteva i neka vaše ime bude često pominjano. Izvršite par donacija na lično ime ili ime preduzeća, a zauzvrat tražite potpis u online medijima. Ukoliko ništa od ovoga nije opcija, uvek možete platiti svoje prisustvo u online medijima. Pronađite kontakt nekoga od urednika jednog od najrelevantnijih portala i ispitajte opcije za saradnju.
Čak i ukoliko imate dosta Instagram pratilaca, biće teško da dokažete da ste “bitni u realnom svetu” ukoliko se ne pojavljujete van Instagrama. Ukoliko zaposleni iz Instagrama pronjuškaju u tuda, šta će naći?
Ukoliko imate svoj sajt ili blog, neka bude dobro optimizovan, tako da je lak za nalaženje – bilo da se to radi automatizovano ili manuelno. Kako bi povećali svoju vidljivost van Instagrama, možete gostovati na tuđim blogovima ili sajtovima, možete se pojavljivati u podkastima ili emisijama. Ovom prilikom samo vodite računa da je taj neko, kod koga ćete gostovati, relevantan u vašoj niši.
Pravila kažu da treba da imate minimalno jedan post kako bi ušli u razmatranje za verifikaciju. Realistično bi bilo da ne aplicirate dok ne steknete neki ozbiljniji staž u postovanju.
Neaktivan ili nov nalog nisu baš sjajan kandidat za Instagram verifikaciju, ukoliko niste dete Kim Kardašijan i Kanje Vesta. Kako bi povećali svoje šanse za dobijanje plavog znaka, vodite računa da redovno postavljate sadržaj.
Ne postoji neki ustanovljen broj pratilaca koji će odlučiti o tome da li će Instagram dozvoliti ili odbiti verifikaciju naloga, ali je svakako bolje imati ih što više. Instagram navodi bitnost kao jedan od relevantnih faktora za verifikaciju, a biti bitan na Instagramu, zapravo znači uticajan.
Druga stvar koju Instagram uzima u ubzir jeste koliko ljudi dolazi u dodir sa Vašim nalogom. Niko neće stupiti u kontakt sa nalogom koji je nov ili ima samo nekoliko pratilaca. Što više postova, veći broj pratilaca, a što više ljudi prati nalog, veći je uticaj istog. Sve ovo utiče da šanse za dobijanje plavog znaka budu veće.
Izbegavajte unakrsnu promociju, odnosno reklamiranje ostalih društvenih mreža u biografiji. Instagram ne voli da ljudi napuštaju platformu, a ukoliko budete promovisali link koji vodi van Instagrama, to će sigurno biti kočnica za dobijanje plavog znaka. Ovde se posebna pažnja skreće na pozivanje ljudi da zaprate neki nalog na drugoj društvenoj mreži ili audio-vizuelnoj platformi.
Nemojte tražiti prečice, samo se strpljivost isplati. Instagram konstantno navodi da neće verifikovati naloge koji koriste aplikacije ovog tipa. Sa druge strane, postoji mnogo prevaranata koji će pokušati da iskoriste priliku i ponude plavi znak sa crnog tržišta, koji vam ništa dobro neće doneti.
Ako ste na prvu odbijeni ili već par puta pokušavate, nemojte odustajati. Nemojte preterivati sa brojem poslatih zahteva. Fokusirajte se na ispravljanje grešaka, otklanjanje potencijalnih problema na profilu i generalno unapređenje profila. Kada napravite neophodne promene i ustanovite svoje mesto na platformi, slobodno možete pokušati ponovo.
Na duže staze, dolazak do Instagram verifikacije zavisi samo od istrajnosti u pravilnoj igri na platformi i građenja kvalitetne publike. Uradite pomenuto, budite strpljivi, veoma je verovatno da će se željeni rezultat ostvariti.
Jednom kada dobijete plavi znak, nećete želeti da ga izgubite. To znači da ćete morati da nastavite da pratite uslove korišćenja i pravila zajednice.
Instagram ima potpuno pravo da oduzme plavi znak ili čak da obriše nalog, ukoliko neko proda svoj nalog ili na pogrešan način zloupotrebi isti. Setite se koliko ste vredno radili na tome da dobijete Instagram verifikaciju, pa budite pametni da je zadržite.
Verifikacija nije jedini način da dokažete svoju autentičnost na Instagramu. Postoji gomila saveta za građenje jasnog i snažnog prisustva na Instagramu, ali nijedan od njih nije direktno vezan za povećavanje šansi za verifikaciju. Međutim, sve što ne može da škodi, je dobrodošlo. Evo nekoliko saveta direktno od Instagrama:
Instagram predlaže da linkujete svoj Instagram nalog sa drugih zvaničnih izvora, kao što je zvanični sajt, Facebook stranica, YouTube ili Twitter nalog. Ovo je posebno korisno ukoliko je neki od prethodno navedenih naloga već verifikovan. Instagramu koristi sve što korisnike vodi na, pogađajte gde, pa na Instagram, naravno!
Ne zaboravite: Linkovanje sa svog Instagrama na druge socijalne kanale je strogo zabranjeno!
Već smo pomenuli da treba da imate kompletnu i efektivnu biografiju, kako bi povećali svoje šanse za verifikaciju. Međutim, moramo to pomenuti još jednom. Čak i da ne uspete da realizujete tu verifikaciju, dobar opis pomaže da nalog deluje autentično i samim tim mu daje na kredibilitetu.
Ukoliko je reč o biznisu, Instagram savetuje da biografiju iskoristite da “kažete potencijalnim kupcima više o svom proizvodu/usluzi”.
Instagram Story je odlična prilika za pokazivanje pozadinskih procesa u firmi ili svakodnevnog života javnih ličnosti, koji obični ljudi nemaju priliku da vide. Story je koristan alat, jer daje mogučnost da se pratiocima pokažu neki procesi u realnom vremenu, bez da oni budu na licu mesta.
Ovakav odnos je zapravo veoma teško izimitirati u realnom životu. Ukoliko na Story postavite nešto privatno ili podelite nešto “iza scene” gledaoci će imati utisak kao da ste sa njima na kafi. Dobija se utisak bliskosti, dok pratioci postaju zainteresovani i samo angažovanje na nalogu raste.
Angažovanje je uvek dobra ideja za prikazivanje autentilnosti na društvenim mrežama. Kako bi svoju autentičnost doveli do maksimuma, veoma je važno da ohrabrite pratioce da više taguju vaš nalog u svojim postovima i komentarima. Ukoliko imate brend ili uslugu, neka vas klijenti taguju, kako bi i drugi videli benefite.
Ukoliko ste, sa druge strane, javna ličnost – pokrenite svoje fanove. Stvarajte tenziju naslovima, neka uvek budu u iščekivanju. Dozirajte bliskost, nemojte se ni previše pojavljivati, niti im previše informacija otkrivati. Zapamtite da uvek morate biti interesantni i konkurentni sa sadržajem.