U poslednje vreme se dosta polemiše o tome kako radi Instagram algoritam. Sva konfuzija nastala je kad je Instagram sproveo velike promene i korisnici su primetili da im sve manje pratilaca vidi sadržaj koji postavljaju. To je napravilo pravu pometnju na Instagramu.
Samim tim smanjio se i prosečni broj Instagram lajkova na slikama, kao i komentara. Malo je reći da su promene u Instagram algoritmu izazvale konfuziju i frustraciju korisnika. Posebno su izrevoltirani vlasnici verifikovanih Instagram naloga. To su influenseri, Instagram modeli, javne ličnosti i generalno, svi koji zarađuju od ove platforme. Ukoliko Vas zanima kako verifikovati Instagram, pisali smo o tome OVDE.
Od početka 2018. godine Instagram algoritam čini sve da sve manje korisnika vidi objave ljudi koje prati. Veći akcenat se stavlja na sponzorisan sadržaj. Uprkos čestim ažuriranjima platforme, nema naznaka o vraćanju hronološkog feed-a na koji smo navikli.
Nametnuta su nova pravila, po kojim ćemo morati da naučimo da igramo. U ovom postu objasnićemo Vam kako radi Instagram algoritam i kako da se nosite sa sve češćim promenama na pomenutoj platformi.
Nema dileme o tome da Instagram postovi ne dobijaju onu količinu pažnje na koju su korisnici navikli. Trenutno samo 10% Vaše publike zapravo vidi Vaše objave. To je iznenađujuće malo u poređenju sa nekadašnjim statistikama i dometom objava. Nije ni čudo što je ova promena uznemirila ljubitelje trenutno najpopularnije društvene mreže na svetu.
Ovo može biti izuzetno iritantno korisnicima koji ne vide objave svojih prijatelja i porodice. Međutim, bitno je i biznisima, koji pokušavaju da dođu do novih klijenata/kupaca. Još gore utiče na influensere, čiji se biznis model zaniva na tome da pratioci vide njihove objave. Dakle, ova promena je prilično potresla poslovne korisnike Instagrama i navela ih na razmišljanje kako dalje.
Odličan način da se povežete sa svojim pratiocima su Instagram priče (Instagram Stories). Instagram priče će dominirati, tako da svako treba da ih uključi u svoju marketinšku strategiju. Čak 300 miliona korisnika svakodnevno aktivno objavljuje svoje Instagram priče, što je duplo više od Snapchata.
Kako se Instagram algoritam vremenom menja, sasvim je logično da korisnici traže kanal putem kog lakše dopiru do svojih pratilaca. Samim tim se svi doslovno “sele” sa feed-a na Instagram priče.
Evo kako radi Instagram algoritam – on uzima u obzir sve akcije koje se dogode na Vašim Instagram pričama. Takođe, uključuje koliko ljudi je videlo priče, koliko odgovora ste dobili, koliko korisnika je prosledilo Vaše priče nekome i slično. Što više ljudi dođe u interakciju sa Vašim Instagram pričama, veća je verovatnoća da će se Vaš post pojaviti u njihovom feed-u.
Odličan savet za nadmudrivanje algoritma jeste iskorišćavanje opcije za glasanje na Instagram pričama. Takođe, postavljanje pitanja sa emotikonom ili pozivanje na SWIPE UP opciju, ukoliko imate preko 10k pratilaca. Sve su to načini za navođenje korisnika da rade željene akcije na Vašim Insta pričama. Dakle, radite sve što će Vam obezbediti bolju vidljivost na platformi.
Dobar primer za to jesu manji influenseri, koji na Insta pričama pozivaju svoje pratioce da im pošalju DM (direktnu poruku). To rade tako što ponude određeni kod za popust ili direktan link za neki proizvod, koji dalje dele porukom. Ovo je odličan način za dovlačenje pratilaca u svoj inbox i građenje odnosa sa pratiocima. Naravno, sve ovo povećava verovatnoću da će se Vaš post pojaviti u njihovom feed-u.
Nedavno je potvrđeno da Instagram ne samo da prioretizuje postove sa velikim brojem interakcija. Pored toga, on takođe i kažnjava slabim prikazivanjem postova, na kojima korisnik slabo interaktuje sa pratiocima. Ove godine je bitnije nego ikad da se redovno odgovara na komentare, posebno u prvih par sati od kako su postavljeni, jer u suprotnom vidljivost posta opada.
Naš savet je da tretirate Instagram komentare kao klasičan razgovor. Ukoliko komentar ne zahteva odgovor, pokažite ljubav tako što odgovorite srcem! Znamo da je teško ići u korak sa Instagram komentarima, pogotovo ukoliko imate veliki broj pratilaca ili ukoliko oni često komentarišu neke starije objave. Ukoliko je Vaš Instagram profil veoma veliki, postoje razni softveri koji Vam mogu pomoći da budete u toku sa komentarima.
Da bi ste dobili interakcije, morate nesebično da dajete povratne informacije. Odgovaranjem na komentare ne samo da pokazujete ljubav svojim pratiocima, već povećavate šanse da se Vaše objave pojave na njihovom feed-u.
Ne samo da algoritam vodi računa o tome koliko interakcija dobija Vaša objava, već meri i kojom brzinom se interakcije dešavaju. Ukoliko Vaša objava odmah nakon postavljanja dobije veliku količinu lajkova i komentara, to signalizira Instagram algoritmu da je Vaša objava kvalitetan sadržaj, nakon čega će sam predlagati Vašu objavu drugim korisnicima.
Nisu sve publike iste, istražite koje vreme postavljanja objava radi najbolje za Vašu publiku. To može pomoći algoritmu da poveća doseg Vaših objava, a samim tim će rasti broj lajkova i pratilaca. Ukoliko postujete u vreme kada je najveći broj Vaših pratilaca na platformi, povećavate šanse da dobijete veću količinu lajkova – brzo!
Facebook algoritam pridaje važnost količini vremena utrošenoj za interakciju sa sadržajem, a vrlo slično je i sa Instagramom. Eto kako radi Instagram algoritam! On prati količinu vremena utrošenu za gledanje Vaših objava i na osnovu toga meri Vašu popularnost.
Ukoliko želite da pobedite Instagram algoritam, osmislite zanimljive opise ispod svojih objava. Ako prvih par reči ispod Vaše objave zainrigiraju pratioce, veća je verovatnoća da će pročitati ceo opis i vrlo verovatno će ostvariti interakciju. Sve to zajedno povećava količinu korisničkog vremena utrošenu na Vašu objavu, tako da razmislite o opisu pre objavljivanja.
Upravo ovo je razlog zašto video kao tip sadržaja bolje prolazi na Instagramu, jer sama konzumacija video sadržaja traje duže od slike. Instagram redovno uvodi inovacije i zato je važno da svaku od novih opcija testirate i izvučete maksimum. Ukoliko primetite neku novost, što pre reagujte. Brza reakcija će Vam obezbediti pažnju, a na Vama je da smislite dobar sadržaj za privlačenje iste.
Možda vas je Instagram shadowban / Instagram senka uplašila i udaljila od korišćenja Instagram hashtaga tokom prethodne godine, oni su i dalje efektivan način za dobijanje većeg broja Instagram platilaca i povećanja interakcija na objavama. Instagram algoritam preferira korišćenje specifičnih i relevantnih hashtagova, te su samim tim postali bitniji nego ikad.
Instagram je nedavno omogućio praćenje Instagram hashtagova, što olakšava korisnicima da ne moraju više da skroluju kroz tagovani sadžaj, već da se objave sa određenim hashtagom same pojavljuju u feed-u. Ono o čemu treba voditi računa jeste da korisnici imaju tu moć da označe hashtagovani sadržaj, kao nešto što više ne žele da im se prikazuje.
Kada korisnik jednom zaprati određeni hashtag i preporučeni postovi počnu da mu se pojavljuju na feed-u, oni će imati mogućnost da izaberu opciju “Don’t Show For This Hashtag” i na taj način odbace neinteresantan/neodgovarajući sadržaj. Biranje ove opcije od strane bilo kog korisnika za neku od Vaših objava, može negativno uticati na Vaš nalog.
Ono što smo naučili iz straha od shadowban-a jeste da ne smemo postavljati isti blok hashtagova ispod svake objave. To će definitivno negativno uticati na interakcije sa Vašim sadržajem. Budite kreativni, osmislite zanimljive hashtagove preko kojih ćete postati prepoznatljivi, ili preko kojih ćete olakšati pretragu svojim pratiocima. Nikad sa sigurnošću nećemo znati kako radi Instagram algoritam, ali sve se vrti oko interakcije sa sadržajem koji postavljamo.
Gledajući komentare kod drugih korisnika, možda ste već imali priliku da primetite one generičke, poput -“Super slika!” ili “Nice!” i takvi komentari vrlo verovatno dolaze od samog bot-a. Instagram je to primetio i odlučio da stane na put automatizovanim komentarma. Kreirajte opise koji uključuju pitanje ili zahtevaju neku vrstu odgovora od strane konzumenata sadržaja.
Ukoliko redovno stupate u interakciju sa sadržajem koji određen nalog postavlja, stavljate do znanja Instagramu da Vam se dopada ono što se na tom nalogu objavljuje. To je razlog zašto prvo vidite objave svojih bliskih prijatelja ili omiljenih influensera. Isto pravilo se primenjuje na ljude koji vole Vaš sadržaj! Ukoliko oni redovno lajkuju, komenatrišu i čuvaju sadržaj koji objavljujete, ili makar gledaju Vaše Instagram priče, veća je verovatnoća da će videti svaku Vašu objavu.
Još jednom ćemo naglasiti nešto što sigrno i sami znate, a to je koliko je bitno da budete redovni. Oslušnite šta Vaša publika voli da vidi i servirajte sadržaj koji žele da konzumiraju. Instagram će nagraditi posvećenost i konzistentnost, a ukoliko isprobate sve nove opcije koje Instagram sve češće uvodi, voleće Vas još više!
Za koju god taktiku na Instagramu se odlučite, budite dosledni u postavljanju objava i uvek svojim pratiocima dajte vrednost. Trenutno, korisnici na svom feed-u vide objave samo onih korisnika koje prate, uključujući i sponzorisani sadržaj koji im Instagram sam nameće. Budite na oprezu, jer postoje glasine da bi se ovo ubrzo moglo promeniti – uvođenjem preporućenih (recommended) postova.
To znači da ćete početi da vidite sadržaj za koji Instagram smatra da bi Vam mogao biti interesantan. Recimo, ukoliko pratite veliki broj modnih blogerki, viđaćete sve više objava tog tipa na svom feed-u. To znači i da ukoliko neki korisnik lajkuje ili komentariše Vašu objavu, prijatelji tog korisnika će vrlo verovatno videti tu istu objavu. Ovo može biti velika stvar za one koji zarađuju preko Instagrama, jer će interakcija sa sadržajem postati bitnija nego ikad.
Iako deluje da nikad nećemo ukapirati kako radi Instagram algoritam, jer se on menja brže nego što možemo da ispratimo, moguće je biti u toku sa promenama i igrati po pravilima. Ukapirajte kako radi Instagram algoritam i šta Vaša publika želi da vidi, jer ćete samo tako obezbediti veći broj interakcija na sadržaju koji objavljujete i zaslužiti konstantan rast pratilaca, sa kojim dolazi povećan broj lajkova.