Marketing za Hotel | Sve Što Treba da Znate

Marketing za hotel ima ključnu ulogu u povećanju broja noćenja, kao i samog profita. Marketinške poruke koje šaljete zapravo stvaraju svest o hotelu kao brendu. Kako bi ste isplanirali marketing za hotel, važno je da budete upućeni u najnovije trendove.

Trendovi u sferi marketinga za hotele su se znatno promenili nakon proglašenja pandemije. Marketing za hotel uključuje široku paletu tema, veština i strategija kojih hotelijeri moraju biti svesni, ukoliko žele da hotel bude uspešan. Uspeh hotela se veoma jednostavno meri, a ukoliko nemate zadovoljavajuć broj noćenja, verovatno je vreme da se pozabavite marketingom.

marketing za hotel

Put dolaska do novih putnika je izuzetno širok, tako da morate tačno znati kakve goste želite da privučete u svoj smeštaj. Bilo da je reč o malom, porodičnom hotelu, ili o luksuznom zdanju sa nekoliko stotina soba, morate znati svoju ciljnu grupu. Ono kako odlučite da komunicirate putem marketinških kanala će u najvećoj meri odrediti Vaše nove goste.

Ovaj članak će Vam pomoći da razumete različite načine za kreiranje marketinške strategije za hotel. Jednostavne lekcije i primer će Vas provesti kroz glavne korake, koje možete sprovesti odmah. Pomoću naših saveta možete da nadmudrite konkurenciju, kao i da u svoj hotel privučete goste kakve želite.

Marketing za Hotel Počinje Pravljenjem Plana

Pre nego što krenete u razvoj marketing plana za hotel, treba razmisliti o dosta stvari. Spektar i prilike su ogromne u ovom momentu, ali sve to može delovati kao lavirint, ukoliko ne znate odakle treba da krenete. Sigurno se već pitate:

  • Koji offline kanali su dosupni i korisni?
  • Koje online marktinške kanale bi trebalo da prioretizujem?
  • Kako da pametno rasporedim budžet kojim raspolažem?
  • Kako se uopšte prate i mere rezultati, da bi se plan realizovao?
  • Ko mi može pomoći da ostvarim svoj potencijal?

Pre nego što odgovorimo na pitanja koja Vas muče, postoje dva bitna faktora koje morate razmotriti:

  • poruka koju Vaš hotel (brend) šalje;
  • ciljna grupa gostiju, koje planirate da privučete.

Ove dve fokus tačke će pomoći da razvijemo marketinški plan i izuzetno su bitne za budućnost poslovanja. Poruka koju brend šalje je važna, jer utiče na goste koje planirate da privučete u svoje smeštajne jedinice. Sa druge strane, morate dobro poznavati svoju ciljnu grupu, da bi mogli adekvatno sa njima da komunicirate. Ukoliko ne koristite prilagođen ton komunikacije, Vaša ciljna grupa neće reagovati na marketinški plan koji sprovodite.

Na prime, ukoliko reklamirate svoj hotel kao moderan i inovativan, verovatno želite da privučete mlade putnike i parove. Imajući u vidu da je reč o mlađim ljudima, koji su na početku karijere, važno je iskomunicirati i budžet, lokaciju hotela i kapacitet soba. Stavite se u cipele svoje ciljne grupe i razmislite šta bi Vama bilo bitno da znate, da ste oni.

Koje vrste putnika postoje?

Izliztali smo popularne putničke demografije, kako bi Vam olakšali prepoznavanje ciljne grupe. Morate biti upoznati sa podelom, kako bi znali koji putnici su u skladu sa brendom koji gradite.

  • Budžet Putnici
    Putnici, koji su na budžetu, uglavnom se trude da dobiju najviše što mogu za malu količinu novca. To su domaćinstva sa prosečnim ili ispod-prosečnim mesečnim primanjima. Često putuju sa mlađom decom i najvažnije im je da se uklope u planirani budžet. Njih ne zanima udobnost i praktičnost, već su spremni na kompromis, radi nešto niže cene.
  • Luksuzni Putnici
    Ovaj tip putnika prioretizuje komfor i spreman je da plati više da bi isti dobio. Oni uglavnom putuju skoro svakog meseca i imaju visoke mesečne prihode. Luksuzni putnici najčešće imaju preko trideset godina i na prvom mestu im je da dobiju kvalitet na koji su navikli. Ljubitelji su personalizacije i vrhunske usluge.
  • Grupna i Porodična Putovanja
    Fokus na ovakvim putovanjima je zbližavanje, druženje i provođenje kvalitetnog vremena zajedno. Ovom tipu putnika je bitno da deca imaju prostor za igru i eventualno službu za čuvanje, ukoliko postoji mogućnost za tim. Ukoliko putuju često, spadaju u solventnije grupe i uglavnom se oslanjaju na preporuku prijatelja ili drugih putnika.
  • Solo Putnici
    Solo putnici vole da imaju kontrolu nad putovanjem i generalno su nezavisni od drugih ljudi. Skloni su avanturama i vole kulturne različitosti. Oni nisu preterani ljubitelji komfora, ali cene čistoću, urednost i dobru uslugu. Imajte u vidu da solo putnici najčešće ostavljaju recenzije nakon boravka u hotelu, a i da se tuđim recenzijama najviše vode prilikom rezervacije.
  • Redovni i Biznis Putnici
    Ovaj tip putnika najviše ceni jednostavnost rezervacije i samu udobnost hotela. Ukoliko su zadovoljni uslugom, nikad neće menjati hotel. Zbog izuzetno dinamičnog života, pronalazak tog jednog hotela, koji ispunjava njihove standarde, daje im utisak rutine. Redovni i biznis putnici imaju između 35 i 64 godine.
šta je bitno kod marketinga za hotel

Dakle, izuzetno je bitno da dobro istražite demografiju ciljne grupe. Morate tačno znati koji je prosečan gost Vašeg hotela. Koliko ima godina, kakav posao radi, koliko često putuje i sa kim. Sve to utiče na marketing za hotel, jer onda znamo koji im je budžet, kakve treba da budu sobe, koji nivo luksuza traže i slično.

Kada utvrdite poruku brenda i ciljnu grupu, možemo se zajedno fokusirati na sve što treba da znate o marketingu za hotel. Kvalitetno odrađen marketing doneće više prenoćišta, podići će svest o brendu hotela, a samim tim i povećati profit. Pa hajde da vidimo šta sve to treba uraditi, pre nego što zaslužimo rezultate koje očekujemo.

Marketing za Hotel

Digitalni marketing je nešto što je postalo sastavni deo svakog putovanja i generalno, života putnika. Ljudi se danas opredeljuju za restorane, kafiće i hotele uglavnom putem Interneta. Studije kažu da čak 60% bukiranja na svetskom nivou, dolaze putem Interneta.

Kada imate razvijene društvene mreže i Google recenzije, kao i TripAdvisor recenzije, u velikoj ste prednosti. Što više kanala komunikacije sa potencijalnim gostima imate, to bolje. Pored društvenih mreža, jedan od novijih trendova je i video sadržaj.

Šta je Internet Marketing za Hotel?

Internet marketing za hotel se često naziva samo digitalnim marketingom, online marketingom ili čak, ugostiteljskim marketingom. Glavni fokus je u građenju i reklamiranju brenda, njegovog prisustva na Internetu, kao i na društvenim mrežama.

Imajući u vidu koliko se mobilni uređaji danas koriste, treba da znate da više od pola online rezervacija nastaju baš putem mobilnog telefona. Zbog toga, sav sadržaj koji pravite u marketinške svrhe, treba prvo da prilagodite mobilnim uređajima.

Neki ljudi reaguju na lepe fotografije, neki više vole video sadržaj, dok su drugi najveći ljubitelji pisane reči. Društvene mreže su idealna platforma za kreiranje raznih vrsta sadržaja. Dobro razmislite kako želite da se obraćate svojoj ciljanoj publici i budite istrajni u tonu komunikacije koji izaberete.

Najvažnije od svega je da sve što komunicirate, bude personalizovano. Dakle, ako se obraćate određenoj ciljnoj grupi, neka poruka koju šaljete bude prilagođena baš za njih. Ukoliko, recimo, ciljate na porodice sa decom, jasno im stavite do znanja da je Vaš hotel prijateljski nastrojen ka porodicama. Pokažite im da nudite prostor za igru i zabavu dece svih uzrasta.

Tipovi Internet Marketinga za Hotele

Istina je da se većina marketinga za hotele obavlja putem Interneta. Kako ćete dopreti do velikog broja ljudi, ako ne putem društvenih mreža i platformi za recenzije. Samim tim, Internet je bacio sve tradicionalne metode marketinga u drugi plan.

vođenje društvenih mreža za hotel

Online Marketing

Online marketig za hotel predstavlja njegovu prezentaciju na Internetu i plasiranje poruke o hotelu kao brendu. Cilj ove vrste marketinga je da potencijalnim gostima prikaže usluge koje hotel nudi, cenu koju gost treba da plati, fotografije smeštajnog kapaciteta i raznih drugih pogodnosti.

Offline Marketing

Offline marketing za hotel nije baš u potpunosti izašao iz upotrebe. Ukoliko ciljate na rezervacije u putu, možda nije loša ideja postaviti bilborde, postere, snimiti neke radio reklame i slično. Nemojmo zaboraviti da Internet nije uvek lako dostupan kad ste na putu, tako da tradicionalan marketing treba da bude tu, kad ovaj moderni zakaže.

Vođenje Društvenih Mreža za Hotel

Kako društvene mreže svakim danom postaju sve važniji deo poslovanja biznisa, one nesumnjivo pružaju sjajnu priliku za reklamiranje hotela. Putem društvenih mreža možete dopreti do velikog broja ljudi, različitih demografskih karakteristika, za reklativno malo novca. Samim tim, povećavaće se i broj potencijalnih gostiju, a i preporuka za smeštaj u baš Vašem hotelu.

Listanje društvenih mreža je postao deo svakodnevnice za većinu ljudi, bez obzira gde se oni nalaze ili koliko imaju godina. Svaka generacija ima tip sadržaja koji voli, ali moramo se složiti da putovanja i odmori zanimaju gotovo sve starosne grupe. Video ili slike sa lepih destinacija definitivno bude maštu kod potencijalnih gostiju. Ukoliko budete pametno planirali svoje objave na društvenim mrežama, možete ih ohrabriti da krenu na put.

Kao i svaka druga grana marketinga, društvene mreže nude različite pristupe prilikom reklamiranja hotela. Jako je važno za koju marketinšku strategiju ćete se opredeliti i koje ciljne grupe planirate da pogodite. Hajde da zajedno prođemo kroz neke ključne marketinške trendove u moderno doba i šta Vaš hotel može da primeni.

Marketing za Hotel putem Facebook-a

Facebook je možda izgubio trku sa Instagramom, ali je i dalje izuzetno bitan zbog svojih grupa. Putnici vole da razmenjuju iskustva u putničkim Facebook grupama. Osim toga, važno je da budete prisutni na Facebook-u, jer uvek treba da budete ispred očiju potencijalnih gostiju.

  • 52% korisnika društvenih mreža kaže da su ih fotografije prijatelja inspirisale na sopstvene planove putovanja;
  • 76% korisnika Facebook-a podeli bar jednu fotografiju sa putovanja;
  • 55% lajkovanih stranica vezano za putovanje dogodilo se tokom vršenja istraživanja za put;
  • 69% reklama na Facebook-u koristi sliku, a 18% video sadržaj.

Pre nego što počnete da utičete na putnike putem Facebook-a, trebalo bi da poradite na broju pratilaca. Rast ovog broja možete ubrzati plaćenim oglašavanjem, ali to je dosta skuplja opcija. Sa druge strane, kupovina Facebook pratilaca i lajkova je pametno, pristupačno i brzo rešenje. Uporedo bi trebalo da se bavite organskim rastom i da delite zanimljiv sadržaj.

Šta još možete uraditi za povećanje Facebook popularnosti?

  • Pozivanje prijatelja i porodice da lajkuju i zaprate;
  • Dodavanje linkova ka Facebook-u na website i u potpis email-a;
  • Stavite Facebook korisničko ime na vizitke, plakate i ostali reklamni materijal iz offline sveta;
  • Ponudite besplatnu kafu ili nešto drugo za lajk na stranici;
  • Redovno delite kvalitetan sadržaj;
  • Promovišite Facebook stranicu na ostalim društvenim mrežama, poput Instagrama, Twittera, Pinteresta i slično;
  • Popunite profil ili stranicu relevantnim informacijama što detaljnije moguće;
  • Redovno komentarišite, odgovarajte na kritike i budite ažurni.

Nakon što ispunite sve ove korake možete početi eksperimentisanje sa plaćenim oglašavanjem. Počnite sa malim budžetom i podesite kampanju koja pogađa one koji su posetili Vaš sajt u prethodnih 30 dana. Ovom prilikom možete podesiti i okvir godina ili pol, kao i lokaciju potencijalnih gostiju.

Kako Treba da Izgleda Facebook Stranica Hotela?

Važno je znati da ljudi provode 5x više vremena na Facebooku, nego na aplikacijama koje su posvećene samo putovanjima. Dakle, potencijalni gosti su tu, a Vaše je samo da ih pridobijete. Uložite energiju u aktivno korišćenje ove društvene mreže i stvarajte interesantan sadržaj.

Kako Treba da Izgleda Facebook Stranica Hotela?

  • Trudite se da imate što više recenzija;
  • Delite lokalne savete za putnike;
  • Redovno objavljujte listu događaja u hotelu;
  • Kreirajte što primamljiviji sadržaj (fotografije i video).

Da bi ste povećali direktan buking putem Facebook-a, morate omogućiti Instant Booking opciju. Ovo znači da treba da povežete sistem za bukiranje sa Facebook stranicom. Na ovaj način gosti mogu da rezervišu noćenje bez da posete sajt hotela. Instant Book opcija može da se koristi i u Facebook reklamama, gde se ona zove Book Now. Ovaj poziv na akciju definitivno pravi razliku u konverzijama, te ga svakako treba upotrebljavati.

Uvek budite u redovnoj interakciji sa svojim lojalnim pratiocima. Ukoliko dobijete neku kritiku, bila ona pozitivna ili negativna, obavezno odgovorite. Odgovarajye na komentare i poruke ljubaznim tonom. Svaki potencijalni gost će pogledati recenzije. Kada se neko negativno iskustvo desi, velika je verovatnoća da taj gost neće prvo napisati negativnu recenciju, već će se obratiti privatnom porukom. Na taj način dobijate mogućnost da rešite problem u četiri oka, i da samim tim sačuvate pozitivnu recenziju.

Marketing za Hotel na Instagramu

Instagram je sigurno najpopularnija društvena mreža i samim tim platforma za marketing. Ova mreža je neverovatno zanimljiva za hotele, jer goste najlakše možete privući lepim fotografijama, kvalitetnim video sadržajem i lepom komunikacijom.

Nedavno je Instagram uveo opciju za reklamiranje brendova i biznisa. Verovatno ste već videli da mnoge stranice već imaju pozive na akciju poput – pozovite odmah, pošaljite email, kako do nas i slično. Ono što je reklativno novo, jesu opcije – bukiraj, rezerviši karte, naruči odmah.

Već odavno Instagram algoritam ne radi onako kako bi mi želeli, pa se tome moramo prilagoditi. Instagram nam sada prvo servira onaj sadržaj za koji oni smatraju da će nas interesovati. Taj sadržaj se bira na osnovu svega što lajkujemo i gde se dugo zadržavamo.

Na Instagramu su prisutne sve generacije. Za razliku od Facebook-a, kog bije glas da je rezervisan za one starije ili TikTok-a, koji je za mlađe, na Instagramu su baš svi. Imajući u vidu da su skoro sve starosne grupe ljubitelji putovanja i odmora, važno je da budete prisutni na ovoj mreži.

Video Sadržaj

Bez da gledate ikakvu statistiku, sigurno znate da video sadržaj na društvenim mrežama najbolje prolazi. Baš kao što fotogtafija privlači više pažnje od teksta, isto tako video sadržaj bolje drži pažnju od fotografije. Video je zanimljiv za gledanje, lak za deljenje sa drugima i najčešće je prijatan za konzumiranje. Samo uđite na YouTube i videćete koliko pažnje privlače video klipovi različitih tema.

Marketing za hotel svakako treba da uključuje video sadržaj, a mi čak predlažemo i da ga prioretizuje. Ukoliko podelite nekoliko kvalitetnih video klipova, sigurno možete računati na povećan broj rezervacija. Ljudi su emotivna bića i najlakše ih je pokrenuti putem video sadržaja. Evo nekih razloga zašto treba da posvetite svoje vreme kreiranju kvalitetnog video sadržaja za svoj biznis:

  • Ljudi se sećaju 20% od onoga što čuju, 30% od onoga što vide, a čak 70% od onoga što vide i čuju;
  • Verovatnoća da se Vaš sajt pojavi na prvoj stranici Google pretrage se povećava 53 puta ukoliko dodate video na svoj sajt;
  • 10 puta su veće šanse da neko ostavi komentar ili podeli video, nego fotografiju;
  • Od 2018. godine se duplirao broj gledalaca video sadržaja na Internetu;
  • 67% više rezervacija se događa ukoliko hotel nudi video turu;
  • Čak 65% ljudi koji odgledaju video sa putovanja odmah krenu da razmišljaju ili planiraju svoj odmor.

Kako bi video koji objavite zaista napravio uspeh, morate se dobro potruditi. Neće biti dovoljno da samo sastavite kolaž od fotografija ili da sklopite nekoliko besciljnih videa. Prošle su te godine kad ste mogli da objavite bilo šta, a da budete zapaženi. Lestvica se znatno podigla i potencijalni gosti vole da vide što kvalitetniji sadržaj.

Uloga SEO u Marketingu za Hotel

Ako Vam nešto može osigurati rezervaciju, to je sigurno prvo mesto na Google pretrazi. Međutim, ako ste čitali naš post o tome šta je SEO i kako do prvog mesta, znate da taj put nije lak.

Prva stranica Google pretrage odvlači čak 90% ukupnih poseta. Dakle, ova laskava titula Vam sigurno obezbeđuje nove goste i vodi do dugoročnog uspeha. Kako bi ste poboljšali vidljivost svog hotela na pretraživačima, potrebno je da unajmite SEO stručnjaka.

Google redovno unapređuje svoj algoritam i samu strategiju, dok pregledi dolaze sa različitih uređaja. Interni marketinški tim hotela se ne može baviti optimizacijom za pretraživače, ali mogu da doprinesu da se brže dođe do rezulatata u saradnji sa stručnim licem.

Evo šta možete da uradite sami po pitanju boljeg plasmana hotela na pretraživačima:

  1. Pametno izaberite ključne reči
    Razmišljate kao gost i zamislite šta to gost može da ukuca na pretraživaču, da bi našao hotel. Napišite listu ključnih reči i proverite da li su zapravo tražene na Google pretrazi. Zatim, zamolite sektor za društvene mreže da te ključne reči koriste u svojim objavama.
  2. Poboljšajte lokalni SEO kroz Google My Business profil
    Google My Business je besplatan marketinški alat, koji odlično radi za lokalne biznise. Unesite sve relevantne informacije i olakšajte putnicima da saznaju ono što ih interesuje. Ovo uključuje adresu hotela, broj telefona, pogodnosti koje nudite i kvalitetne fotografije. Važno je da imate i Google recenzije, a ako ih nemate možete kupiti.
  3. Budite redovni na društvenim mrežama
    SEO nije nešto što uradite jednom i to zauvek daje rezultate. Optimizacija je nešto na čemu se neprekidno radi i samo tako će rezultati uvek dolaziti. Budite ažurni u deljenju fotografija, video klipova i u komunikaciji sa bivšim i potencijalnim gostima. Visoko kvalitetan sadržaj se visoko rangira, ne zaboravite to.
  4. Pišite blog
    Blogovi nisu mrtvi kao što se priča i u SEO svetu tekst i dalje ima neverovatno značajnu ulogu. Niko neće uraditi bolji marketing za hotel od Vas samih, te zato uložite u kvalitetnog pisca. Objavljujte jedan post nedeljno i neka se sadržaj vrti oko ključnih reči za koje ste se opredelili na samom početku. Što više sadržaja imate, veća je šansa da se bolje rangirate na Google pretrazi.
  5. Optimizujte fotografije koje delite
    Kako bi se fotografije koje delite na raznim platformama pojavile na Image Search, potreno je da budu optimizovane. Optimizacija fotografija se radi pomoću alt teksta, jer preko njega Google prepoznaje šta se na odeđenoj fotki nalazi. Pomozite robotima da bolje shvate o čemu se radi na fotografiji i samim tim da se bolje rangira.
  6. Prioretizujte recenzije
    Pisali smo o tome koliko su zapravo važne TripAdvisor i Google recenzije, u top 7 saveta za marketing restorana. Utisci gostiju dobijaju mnogo pažnje na pretraživačima. Hoteli sa velikim brojem recenzija, ma kakve one bile, dolaze na sam vrh Google pretrage.

eMail Marketing za Hotel

Email marketing je i dalje u igri, a pogotovo kada je reč o marketingu za hotele. Svakim emailom koji razmenite sa gostom, jačate odnos i gradite lojalnost kod istog. Gosti izuzetno cene dobru korisničku podršku i ažurnost u komunikaciji.

To je jedan od razloga zašto bi mogli da se opredele baš za Vaš hotel. Svakim odgovorom koji dobiju, gosti se osećaju povlašćeno što ste izdvojili vreme za njih. Sa Vama smo već podelili veliki broj saveta za email marketing, kojih se možete pridržavati.

Zaključak

Oko marketinga se vredi potruditi, ali sve što ne umete da uradite morate konsultovati profesionalce. Ugostitelji su zaduženi da se pobrinu za kvalitet usluge, dobar ambijent i korisničku podršku. Posao agencije je da se bavi marketingom za hotel i da pravi marketinški plan akcije.

Ukoliko Vam je potrebna neka od sledećih usluga, na pravoj ste adresi:

Pozovite nas odmah i priuštite svom hotelu reputaciju koju zaslužuje!

⬇️ ⬇️ ⬇️

+381640009171 (Viber, Whatsapp)

0 / 5. Broj glasova 0