Kada se Instagram algoritam prebacio sa hronološkog na algoritamski, mnogi korisnici su se zabrinuli da će stopa angažovanja njihovih pratilaca opasti. Instagram je i sam objavio članak koji govori o favorizovanju momenata do kojih Vam je stalo, podsećajući nas još jednom na to kako Facebook algoritam funkcioniše.
Ukoliko ste čitali naš prethodni post ili nedavno postavili makar neki sadržaj na svoj Instagram nalog, sigurno ste primetili da ne dobijate isti broj lajkova i komentara, koji ste dobijali u isto vreme prethodne godine.
Kako jedan brend da se izbori za svoju prisutnost na feed-u svojih pratilaca, bez oslanjanja na reklame? Na svu sreću, postoje opcije kojima možete da pribegnete sa ciljem da povećate vidljivost svojih objava na Instagramu. Pre nego što se bacite na nadmudrivanje Instagram algoritma, bilo bi korisno da saznate kako radi Instagram algoritam.
Kvalitet pobeđuje kvantitet na Instagramu. Vaše fotografije moraju da budu impresivne da bi se odvojili u moru drugih korisnika. Potrebne su Vam fotografije koje oduševljavaju i same pričaju priču.
Od kako je Instagram video post na auto-play, još je veća važnost video sadržaja i tu Vam profesionalan videograf može pomoći. Samo korišćenje video sadržaja kao deo strategije na društvenim mrežama Vas stavlja u znatno bolji položaj u odnosu na konkurenciju.
U slučaju razmišljate o ozbiljnom planu sadržaja i želite da Vaš Instagram nalog izgleda svetski, možda je marketinška agencija najbolji izbor za Vas. Na taj način nećete morati odvojeno da angažujete i placate fotografa, videografa, marketing stručnjaka i stvaraoca sadržaja. Prepustite uigranom timu stručnjaka taj deo posla, dok se Vi posvećujete onome u čemu ste najbolji.
Ukoliko niste javna ličnost, već gradite lični brend ili brend svog malog biznisa na Instagramu, a imate smisla za kreiranje Instagram feed-a koji je prijatan oku – uložite u opremu. Portret mod na jednom od novijih modela iPhone-a, uz malo prakse, učiniće da Vaš sadržaj izgleda veoma profesionalno.
Sigurno najbolji način za obilaženje Instagram algoritma jeste da redovno kreirate interesantne Instagram Priče. Instagram Priče nude bezbroj različitih načina za navođenje publike na interakciju sa sadržajem koji postavljate.
Instagram algoritam uzima u obzir SVE AKTIVNOSTI koje publika vrši, uključujući i broj ljudi koji Vam odgovori u DM (direktne poruke) na Priču koju postavite; kao i ukoliko neko prosledi Vašu Instagram Priču trećem korisniku. Što više akcija Vaše Instagram Priče izazovu, Vaš sadržaj će se češće pojavljivati.
Instagram Live funkcioniše potpuno Van algoritma i da bi se neko u Srbiji našao u TOP LIVE i postao jedan od onih Live videa koje Instagram sam preporučuje, potrebno je da ima nešto malo preko 300 aktivnih gledalaca u svakom trenutku.
Samim tim što Instagram Live u potpunosti zaobilazi Instagram algoritam, to je trenutno najbolji kanal za komunikaciju, budući da ništa ne stvara blokadu između Vas i Vaših pratilaca. Svako od Vaših pratilaca dobije notifikaciju da ste se uključili UŽIVO i samo jedan klik je dovoljan da se uključi. Za kvalitetan Instagram Live, veoma je bitno da imate nešto bolji telefon i stabilnu Internet konekciju.
Ista stvar važi i za Instagram Reels. Kao što je u jednom momentu IGTV pretio da će da zavlada Internetom, trenutno je popularan čuveni Reels. Sa pojavom TikTok-a i njegovom brzo stečenom slavom, Instagram je dao svoj odgovor u vidu Reels-a. Ova, relativno nova opcija, radi po sličnom principu kao i TikTok algoritam. Nagrađuje one koji redovno objavljuju sadržaj, a ukoliko je ono što snimate zaista vredno pažnje, brzo možete postati popularni.
Opisi u kojima postavite pitanje ili upotrebite bilo kakav poziv na akciju, može navesti publiku da lajkuju, komentarišu ili čak, pošalju poruku. Ne prestanite da postavljate pitanja. Brzo odgovarajte na komentare, nastavljajte razgovor sa onima koji komentarišu, budite dostupni i zanimljivi.
Edukacija pratilaca je spor, ali neverovatno efektivan način za građenje brenda. Ponudite informaciju koja bi Vašim pratiocima mogla biti interesantna. Obavestite ih o nekom sniženju, pokažite im kako da urade makar mali deo onoga u čemu ste dobri, otkrijte im neku malu tajnu – to će ih učiniti lojalnim Vašem brendu i pretvoriće ih u fanove. Vodite računa da savete/informacije delite u manjim zalogajima, a za detaljnije ih usmerite na svoj blog ili sajt.
Ukoliko konstantno postavljate edukativan sadržaj, vremenom ćete izgraditi poverenje u očima pratilaca i oni će Vam sami dolaziti na nalog po još toga što pružate.
Bilo da se radi o aktuelnom hashtagu ili kreiranju prazničnog sadržaja, TAČNOST je veoma važan faktor kada je reč o tome kako radi Instagram algoritam. Ovo nije ohrabrenje da delite sav viralni sadržaj, već da date svoj doprinos trendu i da izvučete nešto od njega. Ne pratite trendove slepo, već birajte one koji su relevantni za ono čime se bavite ili što volite.
Sećate li se one afere “koje je boje haljina” – na primeru toga, bilo bi odlično da postavite anketu na Instagram Priče. Objavite story, gde bi ponudili pratiocima opciju da glasaju koju boju vide na ponuđenoj fotografiji. To Vam je samo minut posla, a mnogo možete dobiti!
Vezano za uvek aktuelni praznični trend, predlažemo da se pripremite ranije. Koristite kalendar i unapred stvarajte sadržaj za praznike. Niko Vam ne brani da fotografisanje materijala za Dan Zaljubljenih obavite u januaru! Organizujte se i prionite na posao, neka Vaša kreativnost zablista.
Kako bi povećali šanse za veće korisničko angažovanje, zakažite postove kad su Vaši pratioci najaktivniji. Ukoliko Vam zakazivanje Instagram postova nije blisko, mi Vam možemo pomoći sa tim. Popularizuj me ima čak i najsavremenije alate za zakazivanje unapred pripremljenih Instagram Priča.
Ukoliko ste vlasnik poslovnog naloga, možete jasno videti kojim danima su u koje vreme Vaši pratioci najaktivniji. To predstavlja aktivne sate. Držite se jasno definisanog rasporeda u objavljivanju, kako bi dobili najbolje rezultate.
Svi smo svedoci plasmana tih sjajnih slika proizvoda na Instagramu, ali kada publici ponudite pogled u dešavanja “iza scene” i uz to napišete iskren opis, verovatnoća da će aktivnost Vaše publike porasti će postati neverovatno velika.
Autentičnost je reč koja se svuda provlači. Kako bi Vam najprostije objasnili šta je to nepoželjno jeste da konstantno plasirate uslugu ili prozivod koji prodajete. Izbacite video iz studia, pokažite neke neuspele pokušaje snimanja nove pesme i iskreno se našalite, publici će to izazvati emocije.
Kreirajte sopstveni stil editovanja fotografija kako bi postali vizuelno prepoznatljivi. Kada koristite određeni stil u kreiranju svog Instagram feed-a, publika Vas lako identifikuje među gomilom istih fotografija. Publika vremenom krene da se povezuje Vas sa određenim vizuelnim atributima.
Deo Instagram algoritma uzima u obzir sadržaj koji Vas najviše interesuje. Ovo uključuje sve pretrage koje vršite, akcije koje sprovodite na sadržaju koji drugi korisnici dele i posete drugih naloga. Ukoliko utrošite vreme na planiranje izgleda svoje stranice, Vaši pratioci će početi da se navikavaju i stvaraju naviku ulaska na Vaš profil, kako bi videli šta to ima novo.
Instagram konstantno pravi izmene u algoritmu, tako da treba strpljivo i pomno pratiti promene i prilagođavati im se. Mi predlažemo koriščenje Instagram analitike za praćenje izveštaja i izvlačenje zaključaka o tome šta funkcioniše za Vas, a šta ne.